برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهید مطهری تشریح شد

دبیر ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد استان مطهری گفت: با توجه به همزمانی سالگرد شهادت شهید مطهری با نیمه شعبان، رویکرد تمامی برنامه‌های امسال با موضوع مهدویت در آثار شهید مطهری خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ - 29April 2018

برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهید مطهری تشریح شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری سی و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری در بنیاد شهید مطهری صبح امروز برگزار شد.

حسین کوچکیان فرد دبیر ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد استاد مطهری در این نشست با اشاره به برنامه‌های در پیش رو از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) در خصوص نشر آثار و اندیشه‌های شهید مطهری، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای برگزاری هرچه بهتر سالگرد شهادت شهید مطهری اقدام‌هایی انجام شده است.

بخشی از این برنامه‌ها که امسال برگزار خواهد شد، شامل تبلیغات میدانی در سطح شهرها به‌ویژه در سطح شهر تهران از طریق شهرداری‌ها است که به‌صورت پیام نوشته‌هایی از این شهید در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین سازمان‌های مختلفی همچون آموزش و پرورش و وزارت علوم آراء و نظرات شهید مطهری را برای مخاطبان خود عرضه خواهند کرد و برنامه‌هایی همچون کتابخوانی، برگزاری مسابقات و کرسی‌های آزاد اندیشی و... را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: برنامه‌های آموزش و پرورش همزمان با شهادت شهید مطهری، همچون بزرگداشت روز معلم است که با یاد شهید مطهری و ذکر آثار این شهید بزرگوار برگزار می‌شود. همچنین آموزش و پرورش یک هفته را به‌عنوان هفته معلم قرار داده که در این هفته به تبیین آثار شهید مطهری می‌پردازد.

از دیگر برنامه‌ها گلباران مقبره شهید مطهری و برگزاری مراسم یادبودی در محل تولد این شهید در فریمان است. همچنین تجهیز کتابخانه‌های آموزش و پرورش با آثار این شهید، اهدای کتاب به کتابخانه‌ها و دیدار با خانواده شهدا و تدارک جام ورزشی به نام جام مطهر از دیگر برنامه‌ها در این راستا خواهد بود.

کوچکیان فرد با اشاره به برنامه‌های بسیج برای بزرگداشت شهید مطهری افزود: برگزاری نشست‌های فرهنگی، تشکیل حلقه صالحین، مسابقه کتابخوانی، به روزرسانی تابلوهای اعلانات با یاد شهید مطهری و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از جمله برنامه‌های نیروهای بسیج است.

همچنین حجم قابل توجهی از برنامه‌های صدا و سیما به نشر اندیشه‌های شهید مطهری اختصاص دارد و همایش حکمت مطهر در دانشگاه صدا و سیما برگزار خواهد شد. اندیشمندان و دانشگاهیان مختلفی از جمله آیت‌الله محقق داماد، آیت الله اعرافی، علی مطهری و حجت الاسلام محمدیان (نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها) در این همایش که ۱۰ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه صدا و سیما برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد استاد مطهری اضافه کرد: خانه شهید مطهری برای گرامیداشت ایشان در فرهنگسرای ارسباران برنامه‌هایی را برگزار می‌کند و همایش تکریم بی‌کرانگی در این فرهنگسرا با حضور خانواده شهید مطهری برگزار خواهد شد.

همچنین وزارت ورزش و جوانان با حضور ورزشکاران استان قم در مزار شهید مطهری و برگزاری مسابقات این ایام به نام شهید مطهری در استان‌ها یاد و خاطره این شهید را گرامی خواهد داشت. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نمایشگاه کتاب تهران در سرای اهل قلم نشست‌هایی را با موضوع آثار شهید مطهری برگزار خواهد کرد و در نشریات و کتاب هفته در این خصوص مطالبی را منتشر می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی مساجد در این ایام اظهارکرد: مساجد وابسته به وزارت ارشاد هم نسبت به نشر آثار شهید مطهری در سراسر کشور اقدام خواهند کرد. بنیاد شهید و امور ایثارگران هم برنامه‌هایی همچون اهداء گل و عطرافشانی مزار شهید مطهری، مسابقات خاطره نویسی، فرهنگی و کتابخوانی را برای خانواده شهدا در این بنیاد برگزار خواهد کرد.

کوچکیان فرد با اشاره به انتشار کتاب درآمدی بر آثار شهید مطهری تاکید کرد: این کتاب مجموعه ۱۲ گفتگو از اندیشمندان مختلف درباره شهید مطهری است که بنیاد شهید مطهری آن را منتشر خواهد کرد. همچنین کتاب «انقلاب اسلامی» از دیدگاه فلسفه تاریخ که بنیاد صدرا آن را از روی سخنرانی های شهید مطهری پیاده کرده است، در این ایام منتشر خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد استان مطهری در پایان با اشاره به اینکه تقریباً از تمامی ابزارهای تبلیغاتی جامعه در خصوص ارائه آثار و نشر عقاید شهید مطهری استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: با توجه به همزمانی سالگرد شهادت شهید مطهری با نیمه شعبان، رویکرد تمامی برنامه‌ها با موضوع مهدویت در آثار شهید مطهری خواهد بود.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار