مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

جلوگیری از اختلاف بین فرق اسلامی از رسالت دانش‌آموختگان حوزه است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: دانش‌آموختگان حوزه علمیه ضمن اینکه سرباز و خادم اهل بیت(ع) هستند باید با هوشمندی از اختلاف بین فرق اسلامی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۲۸۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ - 29April 2018

جلوگیری از اختلاف بین فرق اسلامی از رسالت دانش‌آموختگان حوزه استبه گزارش دفاع پرس از عسلویه، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر امروز در  چهارمین دوره دانش آموختگان حوزه علمیه الزهرا(س) عسلویه با تاکید بر نقش مهم طلاب و روحانیون در تحق رسالت‌ها و تکالیف محموله اظهار داشت: امروز از شما انتظار است هر کدام سرباز و خادمی برای اهل بیت(ع) باشید.

وی با تاکید بر جلوگیری از اختلاف بین فرق اسلامی افزود: یکی از رسالت‌های مهم طلاب و روحانیون جلوگیری از اختلاف است که باید دانش‌آموختگان حوزه علمیه با هوشمندی بسیار از اختلاف بین فرق اسلامی جلوگیری کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: هر چه قدرت شما پیروان اهل بیت(ع) بیشتر شود باید توان خودتان را برای گفتگو، مدارا، نرم خویی و تکریم مخالف بیشتر شود و این تفاوت شما با دیگران است.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه فارغ التحصیل وجود ندارد تصریح کرد: هر جا که بخشی از تحصیل در حوزه را تمام شود ما از آن تعبیر دانش آموخته  می‌کنیم چراکه دین عظمتش آنقدر زیاد است که ما هرچه تلاش شود باز هم باید در تحصیل دین بیشتر قدم  برداشته شود.

حجت الاسلام بهجت‌پور با اشاره به اینکه در حوزه مدرک وجود ندارد خاطرنشان کرد: ما  به دنبال حوزه اثربخش هستیم، حوزه اثر بخش به مدرکش نمی‌نازد، کوتاه‌ترین و  کوچک ترین نقش شما جایگاه معلمی و بازگویی مطالب است که یاد گرفته‌اید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خطاب به طلاب خواهر بیان کرد: آن چیزی که شما را به سمت حوزه آورد و از مسیرهای مثل دانشگاه فاصله داده، این بود که شما در حوزه به دنبال گم‌گشته معنوی خود آمدید، علم عجین با معنویت است و زنان ما باید چنان در معنویت و پاکی و قدس پیجیده شوند که شور و نور معنوی جذاب‌ترین بعد آنها باشد و در مرحله بعد  دنبال خانم دکتر و مهندس باشیم.

وی تأکید کرد: ما هیچ وقت حوزه علمیه را رقیب دانشگاه و آموزش پروش قرار نمی‌دهیم و حیف است که این‌طوری مقایسه کنیم، حیف است سرباز امام زمان(عج) را خرج مسائلی کنیم که نباید کرد، قدر جایگاه و خودتان را بدانید.

حجت الاسلام بهجت‌پور افزود: کار ویژه فعالیت خواهران طلبه این است که عرصه‌های نو و جدید را به روی خانم‌های جامعه باز کنند، زمینه تکریم زنان را در این محیط و جامعه گسترش دهند، توسعه و تکریمی برآمده از اسلام ناب باشد.

براساس این گزارش، در این مراسم  که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش عسلویه برگزار شد از 12 استاد و 10 دانش آموخته حوزه علمیه الزهرا(س) عسلویه تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار