پرچم‌های سفید داعش در جنوب دمشق به نشانه تسلیم بالا رفت

منابع سوری از درخواست گروه تروریستی داعش برای آتش‌بس در جنوب دمشق و ضرب‌الاجل دولت سوریه به این گروه تکفیری برای پذیرش شروط دمشق خبر دادند.
کد خبر: ۲۸۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ - 29April 2018

پرچم‌های سفید داعش در جنوب دمشق به نشانه تسلیم بالا رفتبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع میدانی گفت که گروه تروریستی داعش در جنوب دمشق، خواستار آتش‌بس به منظور آغاز گفت‌وگو با دولت سوریه شده و متعاقبا دولت سوریه نیز شروط خود را به داعش اعلام کرده است.

این در حالی است که عملیات نظامی ارتش سوریه امشب متوقف می‌شود تا داعش با شروط دولت سوریه موافقت کند و در صورت عدم موافقت داعش با این شروط، نیروهای ارتش سوریه حمله به اردوگاه الیرموک را فردا دوشنبه آغاز خواهند کرد.

یک منبع در گارد ریاست جمهوری سوریه که در عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در جنوب دمشق مشارکت دارد به خبرنگار تسنیم گفت که مهلت ارتش سوریه به داعش تا شش صبح فردا دوشنبه است.

گروه تروریستی داعش پیشنهاد آتش‌بس را در حالی مطرح کرده که طی ساعات گذشته متحمل شکست‌های سنگین شده است و تروریست‌های داعشی هم اینک به نشانه تسلیم پرچم سفید بر بام ساختمان‌های اردوگاه الیرموک و محله الحجر الأسود، نصب کرده‌اند.

این در حالی است که طی دو ساعت گذشته صدای هیچ حملات توپخانه‌ای و هوایی در جنوب دمشق به گوش نرسیده است.

تروریست‌های النصره و داعش طی سال‌های اخیر مناطقی در اردوگاه الیرموک و دو محله الحجر الأسود و القدم را به اشغال خود در آورده و هزاران شهروند سوری را محاصره کرده‌اند. تروریست‌ها شهروندان بی‌دفاع را به سپری برای خود تبدیل و محلات مسکونی دمشق و حومه آن را هدف حملات تروریستی خود قرار می‌دهند. تاکنون صدها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان در پی این حملات کشته و یا زخمی شده‌اند.

عملیات گسترده ارتش سوریه برای آزادسازی جنوب دمشق از چند روز قبل آغاز شده و نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان طی این مدت ضربات سهمگینی به تروریست‌ها وارد کرده‌اند.

جزئیات توافق در الیرموک

خبرنگار سانا از توافق بین گروه‌های تروریستی و دولت سوریه در اردوگاه الیرموک خبر داد.

این توافق مبتنی بر خروج تروریست‌های مستقر در الیرموک به ادلب و آزادی شهروندان محاصره شده در دو شهرک "کفریا و الفوعه" در دو مرحله است که تعدادشان حدود 5 هزار نفر است.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول 1500 نفر از اهالی کفریا و الفوعه تحت محاصره آزاد خواهند شد.

بر اساس این توافق همچنین افراد ربوده شده در شهرک «اشتبرق» که تعدادشان 85 نفر متشکل از زنان، سالخوردگان و کودکان است در دو مرحله آزاد می‌شوند.

این توافق روز دوشنبه اجرا می‌شود و تا قبل از ماه رمضان تمام بندهای آن کامل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها