مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ایستادگی مسلمانان عزت را برای ممالک اسلامی به ارمغان آورد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث شد تا ایثارها و مقاومت­‌های مردم کشورمان در دفاع مقدس راهبردی برای جهان اسلام شد و راهی را پیش­روی آنها قرار داد تا با حرکت در مسیر مقاومت و ایستادگی، عزت و اقتدار را بر ممالک اسلامی به ارمغان بیاورند.
کد خبر: ۲۸۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ - 30April 2018

ایستادگی مسلمانان عزت را برای ممالک اسلامی به ارمغان آوردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار نجاتی در این دیدار اظهار داشت: به حول و قوه الهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث شد جمهوری اسلامی هم ثابت و پایدار بماند و هم اینکه ایثارها و مقاومت­ های مردم کشورمان در دفاع مقدس راهبردی برای جهان اسلام شد و راهی را پیش­روی آنها قرار داد تا با حرکت در مسیر مقاومت و ایستادگی، عزت و اقتدار را بر ممالک اسلامی به ارمغان بیاورند.

وی افزود: بیداری اسلامی در منطقه و به طبع آن تشکیل جبهه مقاومت در لبنان، یمن، سوریه، عراق از انقلاب اسلامی منشعب شده است. 8 سال ایستادگی مردم ایران اسلامی در برابر شرق و غرب و پیروزی در این مقاومت، الگویی برای مسلمانان و آزادی‌خواهانی شد که مقدمه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دفاع مقدس که گذشته پر افتخاری را برای این سرزمین رقم زد باید در تاریخ این کشور بماند.

این مسئول با بیان خاطراتی از فرماندهان شهید شهرستان سبزوار گفت: خودسازی فرماندهان دفاع مقدس و کنترل نفسانیات و ارتباط آنها با خداوند متعال، باعث شد تا در صحنه رزم بدون واهمه در مقابل لشکر اعدا که متشکل از ایادی شرق و غرب بودند بایستند و شهادت را که بهترین هدیه خداوند است برای خود انتخاب کنند. امروز ما ماندیم و آن همه ایثار و ابلاغ پیام دلاوری‌ها به جوانان امروز و فردای جهان اسلام که بر عهده ما است.

سردار نجاتی سپس با تمجید از اقدام شورای اسلامی شهر سبزوار در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس ادامه داد: سبزوار در دوران دفاع مقدس، رزمندگان دلاور و با صفایی داشت. امروز نیز این شهرستان، از مردم فهیمی برخوردار است که در اکثر برنامه ­های بلند مدت جلودار و آینده ­نگر هستند. در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیز این شهرستان در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی جلودار است. تصمیم شما برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان سبزوار قابل تحسین است چون این مرکز، بهترین امکان را برای انتقال مفاهیم و معارف دفاع مقدس به نسل امروز و آینده آن هم به زبان هنر فراهم می­ کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: احصاء نقش اقشار و اصناف شهرستان سبزوار در دفاع مقدس، جمع ­آوری اسناد و تاریخ شفاهی رزمندگان مواردی است که باید به آن توجه داشت چون می ­تواند بهترین منبع محتوایی برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس به شمار برود.

در این جلسه «کاظم کرامت» رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار، «علی ارغیانی» عضو شورای اسلامی شهر سبزوار و رئیس کمیسیون ایثارگران این شورا و «جلال تعصبی» مشاور شهردار سبزوار گزارشی از روند پیگیری­‌های صورت گرفته در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار