نخل قامتان آهنین بافق(2)؛

پیکرش سپر مین های شکفته در خاک شد

این فرمانده رشید برای شناسایی خطوط دشمن تا قلب بصره پیش رفت. سرانجام در حین اجرای ماموریت در شب 22 ماه مبارک رمضان، در منطقه شلمچه، پیکر خویش را سپر مین های شکفته در خاک کرد و به فتح دولت عشق نایل آمد.
کد خبر: ۲۸۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ - 30April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، در دوران دفاع مقدس رزمندگان و فرماندهانی که نقش اصلی را در جبهه‌ها ایفا می‌کردند، از همه قشری بودند؛ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق نیز شهدایی را تقدیم میهن اسلامی مان نموده است. که سردار شهید محمد تفکری نیز از این دست شهدا می باشد.

 وی در سال 1324، در خانواده ای مذهبی و ولایت مدار در شهرستان بافق چشم به جهان گشود. در چهار سالگی از نعمت پدر محروم شد. پس از تحصیلات مقطع ابتدایی برای کار به تهران مهاجرت کرد و چند سالی در آنجا بود. در سال 1348 ازدواج کرد و پس از آن به زادگاهش بازگشت و در سنگ آهن بافق مشغول به کار شد.

هم زمان با اوج گیری انقلاب به یزد مهاجرت نمود تا بتواند در فعالیت های انقلابی شرکت فعال داشته باشد. تا آنجا که در یکی از تظاهراتها وی را دستگیر و به زندان انداختند ولی چون مدرک جرمی از وی نیافتند به ناچار آزادش کردند. پس از پیروزی انقلاب به خدمت سپاه درآمد و در کردستان دلاوری های زیادی را از خود نشان داد و به خاطر همین رشادتها به عنوان فرمانده گردان انتخاب شد. بنا به گفته دوستان، این فرمانده رشید برای شناسایی خطوط دشمن تا قلب بصره پیش رفت. سرانجام در حین اجرای ماموریت در شب 22 ماه مبارک رمضان، در منطقه شلمچه، پیکر خویش را سپر مین های شکفته در خاک کرد و به فتح دولت عشق نایل آمد.

فرازی از وصیت نامه این شهید

«ای ملت شهید پرور ایران! از امامتان، خمینی کبیر پیروی کنید و او را تنها نگذارید و از تفرقه بپرهیزید تا بر دشمنان داخلی و خارجی پیروز گردید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها