سیّد جعفر قنادباشی:

سخنان مضحک نتانیاهو نشان از بی‌اثر بودن تلاش‌های صهیونیست‌ها علیه ایران است

کارشناس مسائل بین‌الملل سخنان نتانیاهو را نشانه روشنی بر بی تأثیری تلاش‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران دانست و گفت: ما اگر می‌خواستیم بی‌اثر بودن این تلاش‌ها را بسنجیم، معیاری به خوبی سخنان اخیر نتانیاهو در اختیار نداشتیم.
کد خبر: ۲۸۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ - 01May 2018

سخنان مضحک نتانیاهو نشان از بی‌اثر بودن تلاش‌های صهیونیست‌ها علیه ایران استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیّد جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ادعای اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دست‌یابی به اسنادی جدید از تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی، اظهار داشت: تلاش‌های مذبوحانه نتانیاهو در این شوی مسخره و مضحک، نشان دهنده یک واقعیت بسیار مهمّ است و آن اینکه همه تلاش‌های چندساله آن‌ها و امواج تبلیغاتی که راه انداختند و همه تلاش‌هایی که لابی‌های صهیونیستی در جهان راه انداختند نتوانستند این باور را در غربی‌ها ایجاد کند که ایران به دنبال سلاح اتمی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی این بار به مسخره‌ترین شیوه علیه ایران متوسل شد، تصریح کرد: اگر واقعاً تلاش‌های بی‌وقفه لابی‌های صهیونیستی که برخی از آن‌ها در کاخ سفید هستند اثر گذاشته بود، وی نباید این کار را می‌کرد.

قنادباشی ادامه داد: آن‌ها در آژانس بین‌المللی اتمی سال ها تلاش‌هایی علیه ایران انجام دادند بعد از آن هم تلاش‌های مکرری رقم خورد، ولی هیچکدام از این تلاش‌ها و حتی دلارهای نفتی عربستان در ترغیب غرب برای اقدم علیه ایران مؤثر واقع نشد.

وی سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نشانه روشنی بر بی تأثیری تلاش‌های آنها علیه ایران دانست و اظهار داشت: ما اگر می‌خواستیم بی‌اثر بودن تلاش‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را بسنجیم، معیاری به خوبی سخنان اخیر نتانیاهو در اختیار نداشتیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سخنان اخیر نتانیاهو نشان می‌هد آن‌ها چقدر نگران روندی هستند که در دنیا علیه صهیونیست‌ها و برخلاف منافع آن‌ها است، تصریح کرد: آن‌ها به یک شوی تکراری دست زده‌اند و باید گفت که عنوان چوپان دروغگو، عنوان کاملاً درستی در ارتباط با نتانیاهو و سران این رژیم است.

قنادباشی، تلاش‌های رژیم صهیونیستی در راه‌اندازی جنگ علیه عراق را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: نتانیاهو دارد همان کاری را انجام می‌دهد که «شارون» علیه عراق انجام داد. شارون، در طول یک سال، هشت سفر به آمریکا انجام داد و پرونده‌های قطوری را به همراه می‌برد و می‌گفت عراق در پی دست‌یابی به سلاح کشتارجمعی است.

وی افزود: بر اساس اسناد شارون، آمریکایی‌ها به جنگ با عراق پرداختند و بعد از جنگ اعلام کردند که عراق سلاح کشتارجمعی نداشته است. همین موضوع باعث شد تا نام انگلستان و آمریکا به عنوان دروغگو در تاریخ ثبت شد.

قنادباشی خاطرنشان کرد: آنها سعی کردند موضوع سفرهای پیاپی شارون به آمریکا را در آرشیوهای جهانی حذف کنند.

وی با بیان اینکه فتوای رهبر معظ‌ّم انقلاب از ابتدا این بوده که ما سلاح کشتار جمعی نخواهیم ساخت و همه دنیا هم این را می‌دانند، تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را نپذیرفته و فدریکا موگرینی هم امروز اعلام کرده که ما به ایران اطمینان داریم.

قنادباشی ادعای وجود انبار اسناد کاغذی در تهران توسط نتانیاهو را خنده‌آور دانست و اظهار داشت: ایران مدت‌هاست که از لحاظ نرم‌افزاری در سطوح بالای جهانی قرار دارد و این هم یکی از اشتباهات نتانیاهو است که تصور بسیار غلطی از ایران دارد.

وی ادامه داد: که ما از لحاظ نرم‌افزاری و استفاده از تکنلوژی‌های نوین در عرصه ثبت پرونده‌ها، در مراحل بسیار بالای جهانی قرار داریم و مهندسین ما و کسانی که در عرصه نرم افزار کار می‌کنند، در بسیاری از مسائل در جهان، برتری دارند و ما، دژ نفوذناپذیری در حفظ اسناد دفاعی داریم. 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها