در مرحله نخست توافق؛

خروج 200 تروریست از یرموک دمشق/ هنوز اتوبوسی از «فوعه و کفریا» خارج نشده است

مرحله نخست توافق خروج تروریست‌ها از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق در حال اجراست و تا کنون 200 تروریست از این اردوگاه خارج شده‌اند و قرار است هزار و 500 نفر نیز از شهرک‌های فوعه و کفریا خارج شوند.
کد خبر: ۲۸۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ - 01May 2018

خروج 200 تروریست از یرموک دمشق/ هنوز اتوبوسی از «فوعه و کفریا» خارج نشده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شامگاه یکشنبه منابع خبری از حصول توافق «یرموک» خبر دادند که بر اساس آن تروریست‌های حاضر در این اردوگاه باید جنوب دمشق را به مقصد ادلب ترک می کردند.

بر اساس این توافق قرار است که افراد حاضر در شهرک‌های شیعه‌نشین محاصره شده «فوعه و کفریا» در استان ادلب نیز از این منطقه خارج شوند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که شامگاه دوشنبه پنج اتوبوس از ورودی شمالی اردوگاه «الیرموک» در میدان «البطیخه» از این اردوگاه خارج شدند.

در این اتوبوس‌ها 200 تروریست به همراه خانواده هایشان حضور داشتند و در راستای اجرای مرحله نخست توافق یرموک از این اردوگاه خارج شدند.

قرار است تروریست‌ها به ادلب _ مرکز اصلی تروریست‌های جبهه النصره منتقل شوند. این افراد هم که از اردوگاه یرموک خارج شدند، وابسته به النصره هستند.

برآورد‌ها نشان می دهد که شمار عناصر النصره که در اردوگاه یرموک حضور دارند 180 فرد مسلح است که با خانواده هایشان به 500 نفر می رسند. پس از خروج این تعداد از عناصر النصره، ارتش سوریه همه مقر‌هایی را که این افراد در آن حضور داشتند، به کنترل خود درآورد.

منطقه‌ای که در اشغال النصره قرار دارد، در شمال غرب یرموک واقع شده و از میدان «الریجه» در شمال به طول 500 متر تا جنوب امتداد دارد. عرض این منطقه نیز 350 متر است.

تعداد افرادی که در فوعه و کفریا محاصره هستند پنج هزار نفر است که در مرحله نخست هزار و 500 نفر از این منطقه خارج خواهند شد.

همچنین قرار است، افرادی که از شهرک «اشتبرق» از توابع «جسر الشغور» ادلب ربوده شده بودند و تعدادشان به 85 نفر میرسد نیز طی دو مرحله آزاد شوند.

روز گذشته 22 اتوبوس از حلب وارد شهرک‌های فوعه و کفریا شد و قرار بود که به سمت گذرگاه «العیس» در جنوب شهر حلب حرکت کنند.

ورود اتوبوس‌ها به گذرگاه العیس همزمان با خروج اتوبوس‌های تروریست‌ها از اردوگاه یرموک به سمت ادلب است.

با وجود اینکه پنج اتوبوس از اردوگاه یرموک خارج شده، ولی خبرنگار شبکه «الاخباریه» سوریه که در گذرگاه العیس حضور دارد اعلام کرد که دو آمبولانس شب گذشته وارد فوعه و کفریا شد تا افراد بیمار و زخمی منتقل شوند.

کما اینکه 40 نفر از افراد ربوده شده در اشتبرق، در راه گذرگاه العیس هستند، ولی تا کنون هیچ اتوبوسی از فوعه و کفریا خارج نشده است و قرار است به همراه خودرو‌های هلال احمر سوریه به سمت العیس حرکت کند.

منابع محلی اعلام کردند که ساکنان این شهرک‌ها از فریب تروریست‌ها و هدف قرار گرفته شدن اتوبوس‌های حامل آنان بیم دارند؛ بویژه اینکه در سال گذشته تروریست‌ها در میان اتوبوس‌ها یک خودروی بمب گذاری شده را در منطقه «الراشدین» در جنوب حلب منفجر کردند که در پی آن چندین کودک به شهادت رسیدند و افراد زیادی نیز زخمی شدند.

تروریست‌ها در چند ماه اخیر در منطقه ریف دمشق بر اساس شروط دولت سوریه به چند توافق تن داده‌اند که هدف از این توافق‌ها در کنار عملیات میدانی، پاکسازی ریف‌های دمشق و تأمین امنیت این شهر است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار