سردار شرفی خبر داد؛

اجرای برنامه‌های جدید و مردمی در هفته نیروی انتظامی سال 97

رییس پلیس پیشگیری با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این پلیس برای هفته نیروی انتظامی در سال 97، بر پرهیز از برگزاری برنامه‌های تکراری، کم اثر، پرهزینه و حرکت به سوی مردمی‌تر شدن این برنامه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 01May 2018

اجرای برنامه‌های جدید و مردمی در هفته نیروی انتظامی سال 97به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در سال 97 با اشاره به اینکه برای برگزاری منسجم و منظم برنامه‌های پیشنهادی هفته ناجا، کمیته‌های گوناگونی در زمینه‌های اجتماعی، منابع انسانی، مشارکت‌های مردمی، نظارت و ارزیابی و... پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این کمیته‌ها بر پایه 5 اصل ابلاغی از سوی ستاد برگزاری هفته ناجا در سال 97 عمل خواهند کرد.

وی افزود: این اصول پنجگانه شامل ارتقای سرمایه اجتماعی، افزایش احساس امنیت در جامعه، جلب مشارکت مردم در تولید امنیت و آرامش، افزایش تعلق سازمانی و انگیزه خدمتی کارکنان و همچنین افزایش مقبولیت و منزلت اجتماعی پلیس هستند که برای نیروی انتظامی بسیار مهم بوده و لازم است که در طراحی هر نوع برنامه‌ای توجهی ویژه‌ به آنها وجود داشته باشد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: برای بهبود شرایط برگزاری هفته ناجا نسبت به گذشته، لازم است که همکاری و هماهنگی بیشتری با سازمان‌ها و نهادهای دولتی به وجود آید و به همین منظور، تمامی فرماندهان یگان‌های حفاظت از اماکن که به منزله حلقه واسط میان پلیس و سایر سازمان‌ها به شمار می‌روند باید با مطالعه و بررسی اقدامات سال گذشته، اجرای برنامه‌های ابتکاری، نو، موثر، هدفمند و مشارکتی را با ادارات و سازمان‌های دولتی در دستور کار خود قرار دهند و تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن نتایج نظرسنجی مردمی در مورد هفته ناجا در سال 96 و عزم نیروی انتظامی برای افزایش برنامه‌های رسانه‌ای، تصمیم بر این است که با همکاری معاونت اجتماعی برای حضور فرماندهان یگان‌های حفاظت از اماکن دولتی به همراه روسای سازمان‌های متبوع به صورت مشترک در رسانه ملی اقدام شود تا آشنایی عمومی با فعالیت‌ها و وظایف این یگان‌ها افزایش یابد.

سردار شرفی با بیان اینکه جلب مشارکت و همکاری سازمانها در سال 97 از اولویت‌های کاری و ماموریتی پلیس پیشگیری خواهد بود، اظهار کرد: بر همین اساس می‌بایست تمامی فرماندهان یگان‌های حفاظت از اماکن دولتی به منظور بهینه‌سازی برنامه‌های هفته ناجا از هم اکنون تدابیر لازم را برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های دولتی با جدیت پیگیری کنند.

وی ادامه داد: مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا نیز به عنوان بخش بزرگی از این پلیس تلاش خواهد کرد تا ضمن اعمال نظارت کافی با هدف اجرای بی عیب و نقص برنامه‌های خود در هفته ناجا، برنامه‌های متنوع و مناسبی را با همکاری موسسات خدمات مراقبتی و حفاظتی و مشارکت بخش خصوصی به اجرا بگذارد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی به صورت جدی از اجرای برنامه‌های تکراری، کم اثر و پرهزینه پرهیز خواهد کرد، تصریح کرد: برنامه‌های جدید و متنوعی نیز بر اساس اصول کلی مشخص شده و با توجه به جرایم اولویت‎دار و اولویت‌های ماموریتی پلیس پیشگیری در سال 97 پیش‌بینی شده که در زمان خود به صورت عمومی اعلام خواهد شد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزمانی هفته ناجا با ایام محرم‌الحرام و سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: بر پایه تاکیدات ستاد مرکزی هفته نیروی انتظامی، تمامی رده‌ها همانند سال‌های گذشته می‌بایست آمادگی لازم را به منظور اجرای برنامه‌های این هفته در دو مرحله دهه ولایت و بازه زمانی مربوط به خود هفته ناجا داشته باشند تا به این ترتیب فرصت و زمان لازم برای گنجاندن محتوای برنامه‌های هنری از جمله نمایش، سرود و... برای آنها وجود داشته باشد.

سردار شرفی در پایان سخنان خود با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی هفته ناجا اثرگذاری بر افکار عمومی به منظور همراه‌سازی مردم با پلیس در تولید و حفظ امنیت است، اظهار کرد: بر این اساس معاونت اجتماعی برای اثرگذاری هرچه بیشتر بر افکار عمومی و افزایش ضریب مشارکت مردمی با جلب همکاری صدا و سیما نسبت به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه تلویزیونی مردم پسند با موضوعات مرتبط با ماموریت‌های پلیس پیشگیری در هفته ناجا اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار