قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

فضای مجازی دشمن تراز اول کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی مانع از کتاب‌خوانی به‌ویژه در نسل جوان شده است، گفت: جامعه‌ای که در آن سرانه مطالعه کم باشد، به شدت مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۸۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ - 02May 2018

فضای مجازی دشمن تراز اول کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی////////// ناقص«سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی» عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه جامعه‌ای موفق خواهد بود که در آن علم و دانش میان مردمش رو به افزایش باشد و این علم‌آموزی جز به واسطه کتابخوانی محقق نمی‌شود، اظهار داشت: با توجه به ارتقای کیفیت محتوای کتاب‌های به چاپ رسیده در سال‌های اخیر، سرانه مطالعه در جامعه رضایت‌بخش نیست.

این نماینده خانه ملت با اشاره به استقبال گسترده از فضای مجازی، استفاده از این تکنولوژی را باعث ایجاد فاصله میان مردم و به‌ویژه نسل جوان با کتاب‌ و فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان کرد و افزود: دست‌اندرکاران فضای مجازی و کسانی که سازندگان این برنامه‌ها را حمایت می‌کنند، در اتاق فکرهای خود برای مخاطبان این فضا و در راس آن‌ها برای جامعه ایرانی برنامه‌ریزی‌ها کرده‌اند.

وی انحرافات اخلاقی، غرب‌گرایی و عدم رغبت به مطالعه را از آثار مخرب فضای مجازی دانست و گفت: تسهیل روند تبادل اطلاعات در برنامه‌های فضای مجازی کاربران این عرصه را بر آن وا می‌دارد که بدون هیچ تلاش و تحقیقی هرآنچه که گردانندگان برخی کانال‌های تلگرامی در اختیارشان قرار می‌دهند را بپذیرند و بدون کم‌ترین توجه و آگاهی از صحت و سقم مطالب، مروج پیام‌هایی باشند که از سوی فتنه‌گران غربی دیکته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مطالعه نکردن مردم را سرآغار تهاجم فرهنگی دشمنان علیه کشور توصیف کرد و گفت: کشوری که آگاهی به واسطه مطالعات را کنار بگذارد، قطعا مورد هجمه تفکرات و فرهنگ ضد ارزشی بیگانگان قرار خواهد گرفت، در واقع متولین فرهنگی کشور برای نهادینه شدن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تلاش‌ها کردند؛ اما این کافی نیست.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه عدم کسالت فکری در گرو مطالعه مکرر کتاب است، تصریح کرد: تضعیف شدن حافظه یکی از هزاران آثار منفی است که به واسطه دوری مردم از مطالعه به وجود می‌آید.

نماینده مردم شهرستان‌های فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کتاب‌خوانی در کشور، نبود کتابخانه‌های مناسب در مناطق شهری و روستاها را مانعی برای علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت سرانه کتاب و استفاده نکردن از زمان و اوقات فراغت از جمله عوامل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها