مدیرکل حفظ آثار استان:

حماسه سوم خرداد یکی از مهم ترین مقاطع تاریخی دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: حماسه سوم خرداد یکی از مهم ترین مقاطع تاریخی دوران هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۸۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ - 01May 2018

حماسه سوم خرداد یکی از مهم ترین مقاطع تاریخی دوران هشت سال دفاع مقدس است.به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار مراد علی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) در اولین نشست ستاد گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: حماسه سوم خرداد یکی از مهم ترین مقاطع تاریخی دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، گفت: حماسه سوم خرداد یکی از مهم ترین مقاطع تاریخی دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر ۲۴ روز به طول انجامید، ابراز کرد: پیروزی رزمندگان اسلام و آزادسازی خرمشهر تمامی معادلات عراق و کشورهایی که از او حمایت می‌کردند را در این جنگ نابرابر بر هم زد.

محمدی با تاکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر گرامیداشت سوم خرداد، اظهار کرد: حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری مقاومت ایثار جهاد شهادت خودباوری دینی و ملی از مهمترین اهداف ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، از تشکیل 10 کمیته تخصصی نیروهای مسلح، کمیته فرهنگی، فضای مجازی و تشکل‌های مردمی، کمیته ایثارگران، کمیته روحانیت و مساجد، کمیته ورزش و جوانان، کمیته بانوان، کمیته اصناف و کارخانجات، کمیته روستایی و عشایری، کمیته اطلاع‌رسانی و کمیته ارزیابی در ستاد گرامیداشت سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت کمیته های سالروز آزادسازی خرمشهر  تا ۲۵ اردیبهشت به ستاد گرامیداشت سوم خرداد اعلام شود، ابراز کرد: کمیته‌های تخصصی باید در برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های خود نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه، قدرت و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی، نقش بصیرت، مقاومت و وحدت و همگرایی اقوام، ادیان و مذاهب، نقش عملیات بیت المقدس از درسها، عبرت و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی را به‌ عنوان راهبردها و سیاستهای اصلی مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۴۱ شهید گرانقدر را در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: معرفی این شهدای گرانقدر و تجلیل از خانواده های عظیم الشان انها نیز باید در این ایام به عنوان یکی از برنامه های شاخص در دستور کار قرار گیرد.

سرتیپ دوم پاسدار محمدی، در خصوص محورهای برنامه‌های این ایام که با شعار "ما توانستیم" اجرا می شود، گفت: از روز چهارشنبه دوم خرداد لغایت جمعه چهارم خرداد برای ویژه برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در نظر گرفته شده است که عناوین این روزها به ترتیب: درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خرداد حماسه سازان_ فخر افرینان؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی پیشکسوتان_ فرماندهان و شهیدان و روز مقاومت و پایداری، ولایتمداری، معنویت پشت جبهه ها نامگذاری شده است.

وی تبیین دستاوردهای عملیات بیت المقدس و توجه به حماسه فرزندان انقلاب اسلامی، توجه به اهداف و نتایج حاصل از این پیروزی بزرگ و دست یافتن به خواسته‌های عزت مدارانه در حفظ استقلال و کیان ایران اسلامی و همچنین توجه به نقش ولایت و رهبری در پیروزی حماسه سوم خرداد و پرداختن به حضور مردم در جبهه ها به پشت جبهه ها در مقابله با دشمن را از اهداف این برنامه‌ها برشمرد و گفت: بازخوانی عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و تاثیرات آن بر عملکرد سیاست های داخلی و خارجی با معرفی توان قدرت بازدارندگی ایران اسلامی، انجام برنامه‌های متنوع و برگزاری مراسم ویژه با حضور پیشکسوتان و رزمندگان حماسه سوم خرداد، تجلیل از شهدای گرانقدر با حضور در مزار مطهر شهدا به صدا درآوردن بانگ مقاومت و پیروزی در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد در سراسر استان، حضور در نماز جمعه و توجه به نقش ولایت فقیه در ایجاد وحدت و پشتیبانی معنوی، پرداختن به نقشه مقاومت و پایداری مردم در هجوم ددمنشانه دشمن در بمباران شهرها به عنوان الگویی از ایستادگی و پایمردی در اولویت این برنامه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها