مستند «آخرین مسیح» با موضوع ظهور منجی آماده نمایش شد

در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان (عج)، مستند بلند آخرین مسیح با موضوع بررسی منجی در ادیان مختلف آماده نمایش شد.
کد خبر: ۲۸۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ - 01May 2018

مستند «آخرین مسیح» با موضوع ظهور منجی آماده نمایش شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج)، مستند بلند آخرین مسیح با موضوع بررسی منجی در فرهنگ ها و ادیان مختلف آماده نمایش شد.

این مستند به کارگردانی «سید سعید صدر زاده» با پشت سر گذاشتن مراحل طولانی تصویربرداری طولانی در نقاط مختلف ایران و خارج از کشور، پس از گذشت چهارده ماه آماده نمایش شده است.

صدر زاده که ساخت آثار مستند گوناگونی با موضوع دینی و مذهبی را در کارنامه کاری خود دارد، در آستانه نیمه شعبان، درباره مهم ترین ویژگی این اثر گفت: «در مستند آخرین مسیح برای اولین بار به جای آنکه موضوع ظهور را از دیدگاه تشیع بررسی کنیم، به سراغ ادیان و دیگر مذاهب رفتیم و با بررسی جایگاه منجی در میان آن ها، به بررسی مشترکات ادیان مسیحیت، یهود، زرتشتی و بودایی با دین اسلام و مذهب تشیع پرداختیم. همچنین در این اثر برای اولین بار آرای مشترک میان اهل سنت و دیگر ادیان، با شیعیان درخصوص مسئله ظهور بررسی شده است.»

به گفته صدر زاده آنچه در سخنان و دیدگاه های تمامی این افراد درخصوص ظهور منجی مشترک است، این مطلب است که همه مردم دنیا منتظر ظهور یک منجی هستند تا جهان را از ظلم و بیداد نجات دهد و صلح و عدالت را در جهان برقرار کند.

«شیخ سیدعبدالباعث قتالی» امام جمعه اهل سنت بندرعباس، «مرحوم حاج محمد آخوند عابدی کُر» امام جمعه بندر ترکمن،«مولانا سیدعبدالرحمن ملازهی بزرگ احناف ایران و امام جمعه چابهار»، «شیخ عبدالعزیز قاضی زاده» عالم بزرگ شوافع استان فارس و امام جمعه اهل سنت، «اسقف سبوه سرکسیان» خلیفه ارامنه ایران، خاخام «دکتر ایایی»، دکتر اردشیر خورشیدیان موبد بزرگ زرتشتیان و نمایندگانی از دین بودا در این اثر مستند دیدگاه های خود درباره ظهور منجی را بیان کردند.

رونمایی از مستند در شهر قم

این مستند پنج شنبه هفته گذشته ششم اردیبهشت ماه در همایش بزرگ دکترین مهدویت در شهر قم و با حضور مسئولان و چهره های فعال در حوزه علوم دینی رونمایی و نمایش آن با استقبال حاضران مواجه شد. این مستند به زودی برای نمایش در جشنواره های داخلی و خارجی آماده خواهد شد.

«آخرین مسیح» مستندی بلند است که با حمایت حجت الاسلام محمدصادق عرب‌نیا و موضوع بررسی آراء اهل سنت و دیدگاه‌های دیگر ادیان درخصوص مسئله ظهور ساخته می‌شود.

این فیلم مستند بر اساس پژوهش مشترک «سیدسعید صدرزاده و مرجان اکبری» با حضور این عوامل تولید شد:
مدیرطرح: محمود ساجدی فر، مشاور پروژه: دکتر عبدالحمید طالبی، تصویربردار: سینا اقبال نیک، صدابردار: علیرضا توکلی، تدوین: شیرزاد احمدی، موسیقی: مجید رضازاده، خوانندگان: گروه همسرایی محراب، گرافیست: روح الله حسین زاده قالهری، مجتبی عابدینی (حرا)، دستیاران تصویر: مهرداد اقبالی محمد فارغ‌زاده، منشی صحنه: پرستو صدرزاده، تولید: عرفان صفری و محمدطا‌ها چوپانیان  

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها