به راه بیاییم تا از راه بیاید/2

دفاع مقدس تلفیق فرهنگ انتظار و شهادت طلبی بود

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دفاع مقدس تلفیقی از دو فرهنگ ارزشمند انتظار و شهادت طلبی بود که پیروزی و مقاومت‌های ما در طول این هشت سال ماحصل باور و اعتقاد قلبی به این دو فرهنگ بود.
کد خبر: ۲۸۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ - 02May 2018

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، هشت سال جنگی نابرابر در مقابل دشمنی که با تمام وجود به تصرف قله اندیشه و باورهایمان آمده بود .

آب و خاک را بهانه تجاوز بی رحمانه اش کرده بود تا بتواند به ارزش ها و باورهایمان دست درازی کند و آنان را به تصرفش در بیارود.

دشمن به خوبی دریافته بود که نبض این پرچم سه رنگ به فرهنگی ارزشی پیوند خورده و اگر بتواند توپخانه همان فرهنگ را نشانه بگیرد به یقین تصرفش دیگر رویایی نشدنی نخواهد بود.

دشمن فراموش کرد که پیروزی در شب های عملیات هایمان گره به همان سربندهای " یافاطمه " ، "یا زهرا" ،" یا مهدی" هایی بود که دست به سینه به پیشانی های خاکی و خونی بچه هایمان بسته می شد و با عزمی راسخ بندهای پوتین را می بستند و راهی خاکریزها می شدند.

دشمن فراموش کرده بود که این سربازان همان کودکان خرداد 42 بودند که در گهواره هایشان آرمیده بودند و مادرشان همان ذکرهای " یا مهدی" را در گوش هایشان لالایی می خواندند.

این سربندهای "یا مهدی" همان لبیک هایی بود که رزمندگان به امام زمان خود داده بودند و با بستنش بر پیشانی به دشمن نشان می دادند که پیرو کدام مسیر و خط هستند..

دفاع و مبارزه تنها به همان هشت سال خاتمه نیافت و مسیر هم چنان ادامه دارد اما در جبهه دیگر...

امروز هر کداممان با هر لباسی که به تن داریم باید سربندهای "یامهدی" جبهه های دیروز را فراموش نکنیم ، یادمان نرود که مسیر همچنان ادامه دارد و ما هم سرباز امام عصرمان هستیم.

من یک «منتظرم»

مسیر ولایت پذیری هم چنان ادامه دارد و هر کدام از ما به عنوان یک منتظر وظیفه داریم که شرایط ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کنیم تا با ظهور ایشان حکومتی مهدوی را ایجاد کنیم.

از نویسنده، پزشک، هنرمند، دانشمند و غیره گرفته همه باید زیر پرچم یکرنگ ولایت بایستیم و با تلاش زمینه های ظهور را برای یوسف زهرا فراهم کنیم.

علی اکبر فراهانی مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی با اشاره به جنگ تحمیلی اظهار داشت:  با شکل گیری انقلاب اسلامی استکبار به این نتیجه رسید که این جریان می تواند نظام فکری او را به مخاطره بیندازد از این رو با راه جنگی نابرابر و غیرمنصفانه مقابل کشوری اسلامی ضربه نهایی را به او وارد کند.

وی افزود: دو نکته اساسی در عدم رسیدن دشمن به نتیجه دلخواه بود که فرهنگ انتظار و امید به ظهور منجی سبب شد که استکبار نتواند بر ما غلبه پیدا کند.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: امید به آمدن منجی و و تشکیل حکومتی صالح اساسی ترین اعتقادی بود که بارقه امید را در دل رزمندگان ما در دفاع مقدس شعله ور می ساخت.

فراهانی با اشاره به الگوی فرهنگ شهادت طلبی رزمندگان گفت: جافشانی در این راه و شهادت طلبی تمامی ایثارگران و رزمندگان در واقع برگرفته از همان روحیه شهادت طلبی است که به یادگار از حضرت سیدالشهدا منتقل شده بود و به معنای دیگر رودی از دریای بیکران فرهنگ انتظار بود.

وی ادامه داد: این دو فرهنگ در واقع دوبالی هستند که شیعه را در سیر تاریخ نگه داشته و آن را به اوج رسانده اند و  امروز چشم چشم جهان را به این کشورهای شیعه و مقاومتی که در این راه داشته اند  دوخته  شده است.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس تلفیق دو فرهنگ انتظار و شهادت طلبی و ایثار به وضوح  دیده می شد و باید گفت که هر چه امروز به دست آوردیم ماحصل اعتقاد و باور به این دو فرهنگ است که ما را به اوج مقاومت رسانیده است.

وی تاکید کرد: تجهیز ما به این دو فرهنگ سبب پیروزی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح  شد و آن چه که به تمام دنیا منعکس کرد غلبه نیروی ایمان و تقوا بر ظلم و استکبار بود.

حراست از ارزش های دفاع مقدس آماده سازی شرایط  ظهور منجی است

علی اکبر فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حفظ و حراست از ارزش دفاع مقدس گفت: اثبات و نمایش حقانیت آنچه که در دفاع مقدس از رشادت ها و دلیری های رزمدگان  به وقوع پیوست به واسطه اسناد و مدارکی است که امروز از آن سالها برجای مانده و انتشار و انعکاس تمامی این مستندات می تواند روحیه پرسشگر جوان امروزی را اقناء کرده و آن را به سرچشمه آگاهی و حقیقت متصل کند.

وی ادامه داد: خاطرات ، دلنوشته ها، عکس ها، فیلم ها، و تمامی اسناد برجای مانده از آن دوران نشان از توسل قوی و مستحکم رزمندگان به فرهنگ غنی و ارزشمند مهدویت و ایثار و شهادت طلبی است که آنان را به پیروزی رهنمون کرده است.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد:همه این اسناد در واقع رکن مهم و ارزشمندی در راستای بسترسازی شرایط ظهور است و به جوان امروز این آگاهی را می دهد که چگونه با حفظ دستاوردها، ارزش ها، وآرمان های انقلاب و دفاع مقدس چگونه در مسیر آماده سازی شرایط ظهور و ساختن حکومتی مهدوی حرکت کند و رسالت سنگینی که بر شانه های اوست را یادواور می شود که غفلت از این رسالت می تواند دست دشمن را برای ضربه یازی به بدنه نظام باز می گذارد.

تو می آیی و فریادهای فرو خفته ستمدیدگان جهان را معنا می بخشی...

تو می آیی و گوش جهان را که از فریادهای گوشخراش شیاطین کفرکر شده است، با زمزمه روح بخش محبتت نوازش می کنی...

تو می آیی و من خوب می دانم که روزی از همین دریچه که سال هاست بسته مانده است، جوانه ای خواهد رویید؛ جوانه ای سبز که از خیال همیشه منتظر من به سمت آسمان های آبی حضور تو سر بر خواهد آورد...

پس هر چه زودتر به راه بیاییم تا از راه بیاید...

گفت و گو از: مهری کارخانه

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار