شیروانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انتظار چهارساله برای ساخت فیلم «شهید مهرداد عزیزالهی»/ قهرمان کوچک جنگ حمایت نمی‌شود

مدیر موسسه میلادفیلم اصفهان با بیان اینکه ساخت فیلم «شهید مهرداد عزیزالهی» چهار سال است که در انتظار حمایت متولیان فرهنگیان است، گفت: قهرمان کوچک دفاع مقدس که مورد عنایت ویژه حضرت امام خمینی (ره) بوده از سوی متولیان فرهنگی کشور حمایت نمی‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ - 02May 2018

انتظار چهارساله برای ساخت فیلم «شهید مهرداد عزیزالهی»/ قهرمان کوچک جنگ حمایت نمی‌شود«محمدعلی شیروانی» نویسنده دفاع مقدس و برگزیده بخش فیلم‌نامه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه مقاومت و دفاع مقدس «رسام» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به نگارش فیلم‌نامه‌ای مرتبط با زندگی شهید «مهرداد عزیزاللهی» اظهار داشت: وقتی شهید عزیزاللهی قصد حضور در جبهه دارد با مخالفت‌های زیادی همراه می‌شود. عمده مخالفت‌ها برای اعزام ایشان به دلیل کم‌سنی او بوده است.

وی افزود: شهید عزیزاللهی با وجود سن کم، ذهن بزرگی داشته است، به قول خودشان تکواندوکار هم بوده است. در این فیلم‌نامه زمانی که فرمانده نیروهای کم سن وسال را از میان رزمندگان جدا می‌کند و مانع از حضور آن‌ها در عملیات می‌شود مهرداد ایستاگی می‌کند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: شهید عزیزاللهی به عنوان یک نیروی فرهنگی به مناطق عملیاتی غرب کشور عزام می‌شود اما 2 ماه بیشتر در این منطقه دوام نمی‌آورد و خودش را به آب و آتش می‌زند تا به جنوب کشور و سپس به خط مقدم اعزام شود که در نهایت کار سخت تخریب‌چی را انتخاب می‌کند.

مدیر موسسه میلادفیلم اصفهان ادامه داد: او تخریب‌چی معروف جبهه می‌شود که حتی رژیم بعث عراق لقب متخصص خنثی‌سازی مین را به او می‌دهد. با اینکه فرماندهان بارها مانع از حضور او در خطم مقدم می‌شدند، در مقطعی که قصد حضور در عملیات را دارد خطاب به فرماندهی می‌گوید من حاظرم از حضور در خط مقدم انصراف دهم اما شما باید کاغذی بنویسید که در روز عاشورا حضرت قاسم (ع) در جبهه نبود و نجنگید. فرمانده وقتی این سخن را می‌شنود تسلیم منطق این شهید می‌شود و اجازه حضور ایشان را صادر می‌کند.

این فیلم‌نامه‌نویس دفاع مقدس بیان کرد: درباره شهید عزیزاللهی داستان‌های بسیاری وجود دارد که با منطق مقابل کسانی ایستادگی می‌کند که مانع از حضور وی در جبهه می‌شوند. امیدوارم با ساخته شدن فیلم بلندی درباره زندگی این شخصیت بتوان همه آنچه درباره او وجود دارد را مطرح کرد.

این کارگردان سینما عنوان کرد: فیلم‌نامه بلندی درباره این شهید نوشته‌ام که تمام قصه ایشان دنبال می‌شود که یک فیلم‌نامه بلند سینمایی است. این فیلم‌نامه 2 مصوبه از سوی بسیج هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است که متاسفانه طی 4 سال گذشته علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته و مذاکراتی که با بسیج دانش‌آموزی، وزارت ارشاد، حوزه هنری و سپاه داشته‌ام، هیچ ارگانی حاظر به سرمایه‌گذاری در این‌باره نشده است و از تولید این کار حملایت نمی‌کنند.

برگذیده بخش فیلم‌نامه جشنواره رسام عنوان کرد: به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان این فیلم‌نامه به کتاب تبدیل می‌شود که هم‌اکنون مراحل چاپ آن در حال اجراست.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم هرکدام از سکانس‌های این فیلم‌نامه بلند یک فیلم‌نامه کوتاه است. این فیلم‌نامه که 65 سکانس دارد قابلیت حضور در 65 جشنواره در دارا می‌باشد لذا جشنواره رسام دومین جشنواره‌ای است که میزبان سکانس از فیلم‌نامه شهید عزیزاللهی است. تلاش خواهم کرد تا باقیمانده این سکانس‌ها را به جشنواره‌ای مختلف برسانم تا این فیلم‌نامه به گوش مسوولین برسد.

شیروانی با تاکید بر اینکه من زمان زیادی برای نگارش این فیلم‌نامه گذاشتم، گفت: برای نگارش فیلم‌نامه شهید مهرداد عزیزاللهی تحقیق زیادی انجام داده‌ام و به همین خاطر به این فیلم‌نامه علاقه زیادی دارم و می‌خواهم تا جایی که امکان دارد این فیلم‌نامه شنیده شود تا کسی برای ساخته شدن آن ترغیب شود.

مدیر موسسه فیلم اصفهان اظهار داشت: حرف‌های زیادی در این فیلم وجود دارد. مهرداد عزیزاللهی کسی است که مورد توجه ویژه امام خمینی قرار داشت به طوری که با ایشان ملاقات خصوصی داشته است. چنین موقعیتی برای کمتر کسی کمنتر اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: قهرمانان تخیلی سینماهای هالیوود در کشورمان ترویج و تبلیغ می‌شود در حالی‌که قهرمانان کم سن و‌سال اما بزرگ زیادی همچون شهید مهرداد عزیزاللهی داریم. این الگوها برای نوجوانان و جوانان ما قابل باور هستند، لذا باید به این شخصیت‌ها بپردازیم.

وی درباره علت بی‌توجهی به این شهید نوجوان گفت: مدیران فرهنگی توانایی نویسندگان غیرساکن در تهران را نمی‌بینند بلکه تمرکز آن‌ها بر شخصیت‌ها و نویسندگان ساکن تهران است و از طرفی بخش اعظمی از بوجه‌های فرهنگی را در اختیار دارند این در حالی است که می‌توان با هم‌افزایی چندین دستگاه فیلم فاخری درباره شهید مهرداد عزیزاللی ساخته شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار