آذین‌بندی 110 کوچه منتظر توسط نوجوانان در تهران

به منظور حضور هرچه بیشتر و سازماندهی‌شده نوجوانان در جشن‌های نیمه شعبان، در قالب «جشنواره 110 کوچه منتظر»، 110 کوچه در تهران توسط نوجوانان آذین‌بندی شد.
کد خبر: ۲۸۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ - 02May 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی جشنواره و رییس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبر، احیای سنت‌های نیکوی گذشته و حضور نوجوانان در جشن‌های نیمه شعبان و ایجاد فرهنگ به کارگیری الگوهای بومی برای آذین‌بندی و محیط‌آرایی به جای استفاده از الگوها و نمادهای خارجی و آموزش و یادگیری ساخت و تولید اقلام و نمادهای تزیینی به جای به کارگیری انواع ساخته شده و موجود در بازار با استفاده از خلاقیت نوجوانان را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.
وی در تشریح مراحل اجرایی این جشنواره که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق یازده گانه برگزار شد گفت : در هر یک از مناطق یازده گانه شهر تهران (مناطق 19،18،15،14،13،11،9،8،5،4 و 20)با همکاری مدیریت‌های فرهنگی و هنری در هر منطقه، 10 کوچه انتخاب و برای آذین‌بندی هر کوچه نیز بین 7 تا 10 نفر از نوجوانان پسر 12 تا 15 ساله همان محله مشخص شدند و سرمربی هر منطقه ابتدا آموزشهای لازم برای تزیین کوچه‌ها اعم از آماده‌سازی و ساخت الگوهای آذین بندی را فرا گرفته و این آموزشها را به مربیانی که در هر منطقه وظیفه آموزش و نظارت بر آذین بندی را در کوچه ها به عهده دارند منتقل کردند.
رییس فرهنگسرای اخلاق ادامه داد : اقلام مورد نیاز اعم از ملزومات و مواد مصرفی آذین‌بندی 110 کوچه به صورت متمرکز تهیه و طی روزهای قبل در اختیار مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق 11 گانه قرار گرفت و تجهیزاتی مثل نردبان و میز و موارد دیگر که برای نصب آذین بندی‌ها در کوچه مورد نیاز باشد با مشارکت اهالی هر کوچه تامین شد.


سیدآبادی اضافه کرد: گروه‌های 7 تا 10 نفره از نوجوانان آموزش دیده در کارگاه های آموزشی در مناطق یازده گانه، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (10 و11 اردیبهشت) 110 کوچه را با خلاقیت و ابتکار آذین بندی کردند.

رییس فرهنگسرای اخلاق، ارزشیابی کوچه‌های آذین‌بندی شده را از جمله مراحل اجرایی جشنواره عنوان کرد که براساس شاخصه های 8 گانه از جمله استفاده از عناصر اسلامی و ایرانی در آذین‌بندی،میزان به کارگیری الگوهای بومی، خلاقیت و نوآوری نوجوانان، استفاده از پیام‌های اخلاقی در آذین‌بندی، رعایت الگوی مصرف،توسط گروه‌های ناظر ارزیابی و در هر منطقه کوچه برتر آذین بندی در رقابتی سالم و سازنده انتخاب و طی مراسمی از نوجوانان دست اندرکار آن کوچه‌ها تقدیر می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد اینگونه برنامه ها که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود به تقویت روح همگرایی و همکاری در فعالیت های مذهبی در محلات و احیای سنت های نیکوی گذشته بخصوص در نوجوانان بیانجامد.
دبیرخانه جشنواره 110 کوچه منتظر در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، فرهنگسرای اخلاق واقع است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها