سرهنگ حجت الله ناصرپور:

پل دختر هویزه دوم است

سرهنگ حجت الله ناصرپور با اشاره به موقعیت شهرستان پل دختر و لزوم تدوین نقش این شهرستان در دانشنامه دفاع مقدس استان، گفت: پل دختر هویزه دوم است و بایستی نقش آن به شایستگی در دانشنامه استان آورده شود.
کد خبر: ۲۸۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ - 03May 2018

پلدختر هویزه دوم است/ ارزش های دفاع مقدس در مقابله با جنگ فرهنگی دشمن علیه جوانان کار سازمی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از لرستان، «سرهنگ حجت الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان صبح امروز در جلسه شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان پل دختر که با حضور امام جمعه، مسئولین و رزمندگان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامی داشت نیمه شعبان و روز معلم، گفت: شهرستان پل دختر گذرگاه استراتژیک جنوب غرب کشور است.

وی افزود: پل دختر به عنوان گلوگاه ترانزیت منطقه ای پل دختر به جنوب غرب کشور است و در دفاع مقدس نیز محل عبور رزمندگان و تجهیزات به مناطق جنگی بوده است.

سرهنگ ناصرپور در اشاره به دلاوری رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: پل دختر را میتوان هویزه دوم دانست چرا که پل دختر به عنوان شهر مقاوم شناخته می شود.

مدیرکل حفظ آثار لرستان هدف از برگزاری جلسه شورای حفظ آثار دفاع مقدس پل دختر را تبیین نقش شهرستان در دانشنامه دفاع مقدس لرستان و همچنین جمع آوری اسناد دفاع مقدس رزمندگان  دانسته و تاکید داشت: پل دختر با چنین موقعیتی نقش کلیدی در دوران دفاع مقدس داشته است و بایستی در امر جمع آوری اسناد و تدوین نقش شهرستان در دانشنامه استان حساسیت فراونی داشته باشیم.

وی افزود: بهره معنوی جنگ را بایستی مردم ببرند و لازمه این مهم ابتدا تدوین نقش استان در یک قالب برای نسل جوان و آینده است.

ناصرپور در بیان ارزش های تولید شده حاصل از هشت سال دفاع مقدس، گفت: این ارزش ها از ایثارگری شهدا و رزمندگان با عبور از سیم خاردار های نفس خود و در جهاد در راه خدا به وجود آمده است.

مدیرکل حفظ آثار در پایان حفظ این ارزش های را  ضروری دانسته و تاکید داشت: حفظ ارزش های دفاع مقدس جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن فرهنگ دفاع مقدس بلکه در استحکام نظامی جمهوری اسلامی و چنین مقابله با جنگ فرهنگی دشمن علیه جوانان کار ساز است.

در این جلسه راهکارهای جمع آوری و تدوین نقش شهرستان پل دختر، آنگونه که شایسته این شهرستان است در دانشنامه دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حکم ریاست شورای حفظ آثار دفاع مقدس پل دختر نیز به فرماندار این شهرستان اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار