امام جمعه موقت تهران:

استکبار بداند که قدرتمندیم و ایستاده‌ایم/ مسئولان به فکر حل مشکلات کارگران باشند

خطیب جمعه تهران با اشاره به عبارات رهبر معظم انقلاب در وصف مقام کارگر گفت: کارگران خدمات ارزنده‌ای عرضه می‌کنند و مسئولان باید به فکر حل مشکلات آنان باشند.
کد خبر: ۲۸۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ - 04May 2018

استکبار بداند که قدرتمندیم و ایستاده‌ایم/ مسئولان به فکر حل مشکلات کارگران باشندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز 14 اردیبهشت تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم مقام معلم را مقام انبیاء خواند و گفت: انبیاء برای همین آمدند که انسان‌های گمراه را به راه راست هدایت کنند و ما در مقابل قبر مطهر امام حسین (ع) به خدا عرض می‌کنیم که این حسین عزیز جان، خون و اهل بیت خود را داد تا انسان‌ها را از جهل نجات دهد.

موحدی کرمانی به ترکیب دو واژه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آموزش همه باید یک دوره توضیح‌المسائل را بخوانند اما برخی سن‌شان به 70 سالگی می‌رسد و هنوز غسل کردن را بلد نیستند، یا درباره آموزش نماز برخی هنوز نمی‌دانند که در نماز با چه کسی صحبت می‌کنند.

وی با توصیه به همگان بویژه دانشجویان، اساتید و مدرسان حوزه علمیه جهت مطالعه کتب شهید مطهری بیان داشت: شهید مطهری عالم به زمان خود و خطرشناس بود و می‌دانست که در آن مقطع چه خطراتی اسلام را تهدید می‌کند؛ در سال 57 که عازم نجف و محل اقامت امام (ره) بودم، شهید مطهری از من خواست که به امام بگویم خطر امروز برای اسلام، خطر فرقانی‌ها است که در لباس دین به اسلام ضربه می‌زنند.

خطیب جمعه تهران گفت: شهید مطهری جستجو می‌کرد تا ببیند کجا مشکل و ابهامی برای جوانان در زمینه اسلام وجود دارد و چه چیزی در ذهن آنها بوجود آوردند تا فورا جواب دهد، همانگونه که در مجله زن روز در آن زمان نسبت به حقوق زن در  اسلام مطالب بی‌ربطی منتشر شد و ایشان به آنها پیام داد که پاسخ‌های ما را هم منتشر کنید و همان پاسخ‌ها شبه‌افکنان را رسوا کرد.

وی با اشاره به اینکه علم، ارزش انسان را بالا برده و او را تبدیل به خلیفة الله می‌کند، از معلمان خواست تا قدر کار خود را که راهنمایی انسان‌ها از جهل به علم است بدانند.

موحدی کرمانی در ادامه گفت: چه خیانت‌ها که علمانماهای درباری به بشریت نکردند؛ همان‌ها که ظالمین به آنها پول و مقام دادند تا انسان‌ها را گول بزنند؛ به عنوان مثال یکی از همین علمای درباری درباره یک آیه از قرآن که به فساد حاکمان اشاره می‌کرد به مردم گفت که من از پیامبر شنیدم که منظور از این آیه علی‌بن ابیطالب است؛ پس تعجب نکنید که مردم جمع شدند و امام حسین (ع)  را کشتند چرا که علمای درباری مرتکب چنین خیانت‌هایی شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به روز کارگر به عبارات رهبر معظم انقلاب در وصف مقام کارگر افزود: کارگران خدمات ارزنده‌ای عرضه می‌کنند و مسئولان باید به فکر حل مشکلات آنان باشند تا زمینه برای کار آنان فراهم شود که البته این سخت است.

خطیب جمعه امروز تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران خطاب به مسئولان وزارت ارشاد گفت: این همه کتاب که در این نمایشگاه عرضه شده است آیا تمامی آنها را بررسی کرده‌اید؟ اگر کسی کتابی را تهیه کند و به خانه ببرد و خود و بقیه در نتیجه آن گمراه شوند شما هم در آن شریکید.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: همه علما می‌گویند حفظ کتاب‌های گمراه کننده حرام است. ان‌شاءالله همه این کتاب‌ها کتاب‌های خوبی باشند. نگویید من با کتاب‌خوانی مخالف هستم. منتها اگر کتابی باشد که افکار جوانان را منحرف کند آیا آن را هم می‌شود تجویز کرد؟!

موحدی کرمانی کتاب را به غذایی تشبیه کرد که در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تصریح کرد: بهداشت و درمان مؤظف است غذای سالم در اختیار مردم بگذارد و اگر اینطور نباشد، مصرف‌کننده می‌میرد. کتاب هم اگر گمراه کننده باشد جوان از لحاظ فکری و عقیدتی می‌میرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله شاه‌آبادی، یاد این عالم گرانقدر را گرامی داشت.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها