سپاه معرفی شهدا را از سطح ارگان‌ها و نهادها فراتر ببرد

داماد شهید انصاری گفت: برای حمایت بیشتر از شهدا لازم است تا سپاه دامنه‌ی معرفی این عزیزان را از سطح ارگان‌ها و نهادها فراتر ببرد زیرا شهدا متعلق به تمام اقشار جامعه هستند لذا مرزبندی‌‌ در این زمینه مفهومی ندارد.
کد خبر: ۲۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ - 04May 2018

سپاه معرفی شهدا را از سطح ارگانها و نهادها فراتر ببرددختر شهید مدافع حرم سعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در خصوص عملکرد مسئولان در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا اظهار داشت: متأسفانه هدف برخی از مسئولان در ملاقات با خانواده‌های شهدا و انتشار اخباری مبنی بر حمایت از آنها، نمایش و دیده‌ شدن خودشان است.

وی ادامه داد: بسیار پیش‌ آمده که مسئولی وعده‌ای را می‌دهد اما هنگام عمل که می‌رسد آن را فراموش می‌کند.

این فرزند شهید افزود: متاسفانه کم و بیش شایعاتی در خصوص دریافت مبالغ سنگین و امکانات رفاهی فراوان خانواده‌های شهدا وجود دارد که بسیار آزاردهنده است زیرا هیچکدام این شایعات صحت ندارد و اکنون شرایط زندگی خانواده‌های شهدا گواه این مسئله است.

وی در رابطه با اقدامات صدا و سیما در راستای معرفی شهدا به جامعه گفت: اگر مسئولان صدا و سیما می‌خواهند از شهدا و خانواده‌هایشان حمایت کنند لازم است تا بیشتر در مورد شهیدان و خانواده‌هایشان برنامه‌سازی کنند و اگر مستند می‌سازند در مورد همه‌ی شهدا بسازند و این موضوع به تعداد محدودی اختصاص پیدا نکند.

در ادامه نیز داماد شهید انصاری بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر موضوع اصلی در بحث عدم حمایت شهدا و خانواده‌هایشان فقط عملکرد نامناسب مسئولان نیست بلکه بحث مهم دیگر نبود فرهنگ شهدا در میان افراد جامعه است.

وی در رابطه با عملکرد سپاه در بحث معرفی و حمایت از شهدا نیز مطرح کرد: خوشبختانه سپاه در این زمینه قوی عمل کرده است اما لازم است تا دامنه‌ی معرفی شهدا را از سطح ارگان‌ها و نهادها گسترش دهد زیرا شهدا متعلق به تمام اقشار جامعه هستند لذا مرزبندی‌‌ در این زمینه مفهومی ندارد.

داماد شهید انصاری تأکید کرد: از نظر بنده لازم است تا مرزبندی‌های موجود در زمینه معرفی شهدا در کشور برداشته شود و یک نگاه کلی و یکسان در این زمینه شکل بگیرد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: متأسفانه در حال حاضر به این سخن رهبری چندان عمل نمی‌شود اما علی رغم بی‌توجهی به این مسئله ما به عنوان خانواده‌ی شهید سعی کردیم تا آتش به اختیار عمل کنیم و در موقعیت‌های گوناگون از جمله فضای مجازی به معرفی و بیان واقعیت‌هایی از زندگی شهدا بپردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار