همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت؛

دیدار مسئولان سپاه قم با خانواده‌های ۲ روحانی شهید

فرمانده سپاه استان قم و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، با خانواده‌های معظم ۲ تن از شهدای روحانی عقیدتی سیاسی در سپاه دیدار کردند.
کد خبر: ۲۸۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ - 05May 2018

مسئولان سپاه قم با خانواده‌های دو روحانی شهید «عقیدتی سیاسی» دیدار کردندبه گزارش دفاع پرس از قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم به همراه حجت‌الاسلام «سیدحسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه و تعدادی دیگر از مسئولان سپاه استان، همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، با خانواده‌های روحانیون شهید «محمدعلی قلی‌زاده» نخستین روحانی پاسدار شهید مدافع حرم و حجت‌الاسلام «سیدمحسن روحانی» مسئول آموزش عقیدتی سیاسی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس، دیدار کردند.

در این دیدار، بازدیدکنندگان یاد این ۲ شهید بزرگوار را گرامی داشته و خاطراتی از عشق و علاقه آنان به حوزه مأموریتی خود در عقیدتی سیاسی و رزم را بازگو کردند. همچنین لوح تقدیر فرمانده سپاه قم به خانواده معظم ۲ شهید اعطا شد.

شهید حجت‌الاسلام «سید محسن روحانی» در زمان دفاع مقدس همواره در میان رزمندگان لشکر ۱۷ و حتی سایر تیپ‌ها و لشکرها، پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی بود و با توجه به مطالعات و آموخته‌های ارزشمندی که در علوم اسلامی داشت، با علاقه و تسلط کامل به پرسش‌ها پاسخ می‌داد.

یکی دیگر از اقدامات ماندگار این مجاهد نستوه، تشکیل مجتمع رزمندگان برای دانش آموزان رزمنده که درصد بالایی از داوطلبان حضور در جبهه‌ها را تشکیل می‌دادند بود تا کلاس‌های درس در سطوح و رشته‌های مختلف در جبهه تشکیل شود و عموم علاقه‌مندان بتوانند در کنار جهاد، به تحصیلات خود نیز ادامه دهند.

سرانجام این روحانی مبارز و عالم رزمنده در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ و در حالی‌که باز هم برای دیدار با رزمندگان اسلام به خطوط مقدم رفته بود، در سن ۲۶ سالگی به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

روحانی شهید «محمدعلی قلی‌زاده» نیز در حال گذراندن پایه ۱۰ دروس حوزوی در شهر مقدس قم بود که پیشنهاد خدمت در سپاه پاسداران را دریافت کرد. وی که روحیه سلحشوری و رزمندگی و شجاعت را از ایل و تبارش به ارث برده بود، سپاه را زمینه مناسبی برای هدایت و استفاده از این روحیه مناسب یافت. زمانی اندک از ورودش به لشکر عملیاتی امام علی بن ابی طالب (ع) نگذشته بود که داوطلبانه خدمت در تیپ ۳ مالک اشتر را برگزید و راهی شهر «خمین» شد.

این شهید عزیز چندین سال به عنوان مربی و مسئول معاونت آموزش عقیدتی سیاسی در تیپ مالک اشتر درخشید و سپس با اعلام نیاز ستاد لشکر ۱۷، به قم منتقل شد و در تیپ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان مسئول آموزش عقیدتی خدمت کرد. وی پس از آن به لحاظ شایستگی‌هایی فراوان، در سمت مسئولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) به مدت چهار سال حضوری مهربانانه داشت.

حجت‌الاسلام قلی‌زاده در آبان‌ماه سال ۹۴ با حکم حجت‌الاسلام «علی سعیدی» نماینده وقت ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در یگان امنیت سپاه علی بن ابی طالب (ع) معرفی و در اول دی‌ماه سال ۱۳۹۴ با گروهی از تکاوران زبده برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم (س) عازم سوریه شد و سرانجام در عملیات آزادسازی شهر‌های «نبل» و «الزهراء» در بهمن همان سال به همراه چهار تن دیگر از رزمندگان لشکر ۱۷ به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار