چهاردهمین نشست نظامی ایران و عمان-3/ سردار قدیرنظامی در جمع خبرنگاران:

تغییر شرایط منطقه با همکاری کشورهای اسلامی/ روابط نظامی و امنیتی ایران و عمان توسعه یافته است

معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توسعه روابط نظامی و امنیتی ایران و عمان گفت: امیدواریم با اراده حکیمانه و خردمندانه کشورهای اسلامی بتوانیم شرایط کنونی حاکم بر منطقه را تغییر دهیم.
کد خبر: ۲۸۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 05May 2018

تغییر شرایط منطقه با همکاری کشورهای اسلامی/ روابط نظامی و امنیتی ایران و عمان توسعه یافته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ قدیر نظامی معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در حاشیه دیدار با معاون رییس ستاد نیروهای مسلح عمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان طی 20 سال گذشته، 13 کمیسیون مشترک نظامی برگزار کرده‌اند و امروز در تهران میزبان برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک هستیم.

وی با اشاره به جزئیات چهاردهمین اجلاس کمسیون مشترک نظامی ایران و عمان گفت: در این اجلاس روند روابط نظامی و امنیتی دو کشور طی سال گذشته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین در مذاکرات فی‌مابین روابط دو کشور در آینده برنامه‌ریزی و بررسی می‌شود.

معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طی سال‌های برقراری کمسیون مشترک نظامی ایران و عمان توانسته‌ایم روز به روز روابط فی مابین را توسعه دهیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و جهان اسلام و بی ثباتی‌ها و مشکلات امنیتی موجود در منطقه، ارتباطات میان کشورهای اسلامی می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد.

سردار قدیرنظامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، عنوان کرد: نشست کمیسیون مشترک نظامی و دوستی نظامی ایران و عمان، نشان دهنده اراده و همگرایی است که می‌تواند میان کشورهای اسلامی برقرار شود. امیدواریم با اراده حکیمانه و خردمندانه کشورهای اسلامی بتوانیم شرایط کنونی حاکم بر منطقه را تغییر دهیم.

معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان نیروهای مسلح ایران و عمان طی روزهای آتی گفت: در این رزمایش مشترک نیروهای دریایی ارتش و سپاه و همچنین نیروی انتظامی از سمت ایران و نیروی دریایی و پلیس سلطنت عمان از طرف مقابل مشارکت دارند. این رزمایش به دلیل جایگاه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تنگه هرمز که مرکز نقل و انتقال انرژی است برگزار خواهد شد و از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در رزمایش مشترک نیروهای مسلح ایران و عمان تجربیات دو کشور مورد تبادل قرار می‌گیرد و همچنین نیروهای مسلح هر دو کشور تلاش خواهند کرد تا ماموریت‌های دریایی خود را ارتقا بخشند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار