عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عربستان؛

جزئیات سفر هماهنگ‌کننده صهیونیست‌ها به کشورهای عربی لو رفت

منابع رژیم صهیونیستی فاش کردند که هماهنگ‌کننده این رژیم در اراضی اشغالی، سفر خود به بسیاری از کشورهای عربی را با گذرنامه‌های جعلی انجام داده است.
کد خبر: ۲۸۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 05May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از «الیکس فیشمن» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد که «یوآف مردخای» هماهنگ‌کننده اسرائیل در اراضی اشغالی، به بسیاری از کشورهای عربی، حتی کشورهایی که با اسرائیل مناسبات دیپلماتیک ندارند، سفر کرده است.

این تحلیلگر نظامی تصریح کرد: مردخای کانال‌های تماس گسترده با شماری از مسئولان کشورهای عربی و فلسطینیان دارد و او همواره، حتی در وخیم‌ترین شرایط سیاسی، این کانال‌های تماس را باز نگه می‌دارد.

الیکس فیشمن در مقاله‌ای افزود: یوآف مردخای، که در حیات سیاسی‌اش به «کاپیتان ایوب» معروف است، در طول خدمت خود در واحد «504» سازمان امنیت داخلی (شاباک)، که ماموریت آن جذب مزدوران و استخدام آنها است، به اوج رسید و در پایان حضور خود در این سازمان به درجه‌ای از معروفیت رسید که «آویگدور لیبرمن» وزیر وقت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به وی لقب «وزیر خارجه ما در جهان عرب» داد.

فیشمن در ادامه تأکید کرد که مردخای با استفاده از گذرنامه‌های جعلی و با اسامی عربی و غیر عربی به کشورهای عربی سفر می‌کند و با مقام‌های این کشور درباره برخی از پرونده‌ها و مسائل به‌ویژه قضیه فلسطین و اوضاع نوار غزه گفت‌وگو می‌کند. به گفته این تحلیلگر، این مقام صهیونیستی همچنین به کشورهایی که روابط رسمی با تل‌آویو ندارند سفر می‌کند و مورد استقبال مقام‌های آن قرار می‌گیرد.

ابراز امیدواری کاتس به عبور تمام هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عربستان

وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی موافقت عربستان سعودی با باز کردن حریم هوایی‌اش به روی هواپیماهای اسرائیلی را دستاوردی مهم خواند و گفت که این کشور آسمان خود را به روی تمام هواپیماهایمان خواهد گشود.

به نوشته القدس‌ العربی، «اسرائیل کاتس» وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که «باز شدن آسمان عربستان سعودی به روی هواپیماهای اسرائیلی دستاوردی مهم و غیر عادی است.»

کاتس، روز گذشته طی سخنانی، عنوان کرد زمانی‌که شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» پروازهای خود در ماه مارس گذشته را انجام داد، موافقت عربستان سعودی را به دست آورد. ولی ریاض به شکل ناگهانی مجوز پرواز بازگشت از طریق آسمان عربستان را لغو کرد.

این وزیر صهیونیست در ادامه افزود در نهایت ریاض مجوز پرواز را صادر کرد و سفرهای هوایی از «تل‌آویو به هند» از آسمان عربستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد به دنبال این رویکرد مثبت عربستان سعودی، شرکت هواپیمایی «ال عال» اسرائیل نیز از دادگاه تجدیدنظر خواست اجازه پرواز به آن در آسمان عربستان را صادر کند تا قیمت بلیط پروازها و زمان آن به هند، کاهش یابد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بارها با اشاره به عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی خلیج‌فارس، از اشتراک دیدگاه‌های آنها با تل‌آویو سخن گفته و تاکید کرده است که این کشورها دیگر اسرائیل را به چشم دشمن نگاه نمی‌کنند و مانند اسرائیل، برنامه هسته‌‌ای و اقدامات ایران در منطقه را یک خطر می‌دانند.

از سوی دیگر آغاز پروازهای خطوط هوایی هند به سوی اراضی اشغالی و بالعکس با استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی، با سفر «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان به آمریکا همزمان شد.

منبع:‌ تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار