شمخانی در گردهمایی فرماندهان ناجا:

امکان وقوع جنگ علیه ایران وجود ندارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: به دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی و همچنین فقدان اراده، انسجام و توان عملیاتی دشمن، امکان شکل‌گیری هیچگونه جنگی علیه ایران متصور نیست.
کد خبر: ۲۸۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ - 05May 2018

برجام یک توافق بین‌المللی است/ ترامپ باید به آن متعهد باشدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گردهمایی فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که بعداز ظهر روز شنبه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، طی سخنانی از نیروی انتظامی بعنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور یاد کرد که در شئون مختلف انتظامی، امنیّتی و اجتماعی، دارای کارکردهای راهبردی و تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که بیشترین ارتباط را با لایه های اجتماعی داراست به عنوان حسگر بسیار مهمی می تواند شرایط و نیازمندی های جامعه را در ابعاد مختلف تشخیص داده و منعکس کند.

دریابان شمخانی با اشاره به سه دوره رشد ناجا که با جهش سازمانی، هویتی و کارآمدی همراه بوده است خاطر نشان کرد؛ ناجا به عنوان سازمانی انتظامی- اجتماعی علی رغم پیچیدگیهای ماموریتی توانسته است با بگارگیری هوشمندانه فناوریهای نوین ضمن افزایش سرعت و کیفیت در ارایه خدمات، موضوع نظارت بر عملکرد خود را نیز ساختارمند کرده و در این حوزه در سطح کشور پیشتاز باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقایسه نقش و جایگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سازمانهای مشابه در دنیا خاطر نشان ساخت: ماهیت مردمی، خویشتنداری و رافت همراه با اقتدار، موجب افزایش اعتماد جامعه به پلیس و نفوذ معنوی این نیرو در کشور شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء نرم افزاری و تلاش مستمر برای مؤثرتر عمل کردن به ویژه نسبت به تهدیدات جدید و پیچیده دشمن و همچنین روز آمد کردن شیوه های کنترلی و مجهز شدن به دانش روز عملیات روانی را از وظایف جدی و الویت های ناجا ذکر کرد و بر مقابله قاطع و همه جانبه با متخلفان و هنجار شکنان که به شکل پیچیده ای سعی دارند رخدادهای فرهنگی و اجتماعی را سیاسی و سپس امنیّتی کنند، تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات و اقدامات رییس جمهور متوهم آمریکا در موضوع برجام گفت: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفتگو به جای منازعه و همچنین میزان کارآیی نهادهای بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز چالشهای گوناگون در جهان است.

وی افزود: اگر رئیس جمهور فعلی آمریکا توافق و تعهد دولت قبل از خود را قبول ندارد؛ قطعاً هیچ کشور دیگری حاضر به مذاکره و توافق با آمریکا نخواهد بود؛ چرا که این احتمال وجود دارد که دولتهای بعد نیز تعهدات دولت فعلی را رد کنند.

دریابان شمخانی با تبیین ابعاد جنگ ادراکی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قرار دادن گزاره جعلی تسلیم- جنگ در برابر افکار عمومی دنبال می شود، اظهار داشت: به عنوان مسئول نهاد امنیت ملی کشور با صراحت و اطمینان اعلام می کنم که به دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی و همچنین فقدان اراده، انسجام و توان عملیاتی دشمن، امکان شکل‌گیری هیچگونه جنگی علیه ایران متصور نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار