امیر نصیرزاده خبر داد:

خودکفایی نهاجا در شبیه سازی جنگنده‌های "میراژ" و "سوخو"

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز نیروی هوایی در شبیه سازی هواپیماهایی که در اختیار دارد به مرحله خودکفایی رسیده است.
کد خبر: ۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲ - 23September 2014

خودکفایی نهاجا در شبیه سازی جنگنده‌های

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیر زاده» معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش که شب گذشته در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نیروی هوایی در ساخت و شبیه سازی هواپیماهای خود به مرحله خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه از فن آوریهای روز جهت شبیه سازی هواپیماهای موجود در یگانهای هوایی استفاده میکنیم، گفت: انواع هواپیماهای شبیه سازی شده نیروی هوایی اعم از سوخو 24، اف7 و میراژ دارای ویژن و موشن هستند.

وی افزود: جنگندههای اف4 و اف14 نیروی هوایی نیز بدست متخصصین نیروی هوایی ارتش بهینه سازی شدهاند.

امیر نصیرزاده گفت: امروز از نظر آموزش خلبانان خودکفا هستیم و کلیه خلبانان ما در گردانهای پروازی آموزش دیده اساتید داخلی هستند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی پتانسیل لازم جهت تربیت و آموزش عملیاتی خلبانان خارجی را نیز دارد در ادامه گفت: بالفعل شدن این پتانسیل تابع ایجاد شرایط خاصی است که بنده به جزییات آن اشراف ندارم.

معاون هماهنگ کننده نهاجا با اشاره به اینکه عملیات بازآماد (اورهال) هواپیماهای نیروی هوایی بطور معمول هر 6 ماه یکبار انجام میپذیرد، اظهار کرد: تمامی مراحل آماده سازی و تعمیر جنگندههای شکاری در داخل و توسط متخصصین یگان هوایی خودمان صورت میگیرد.

وی در خصوص آماده سازی دو جنگنده اف14 و اف4 نیروی هوایی که اخیرا به ناوگان هوایی کشور اضافه شدند، گفت: این دو هواپیما از آنجا که در دوران دفاع مقدس آسیب جدی دیده بودند و زمان طولانی جهت آماده سازیشان صرف شده بود، مورد توجه قرار گرفتند.   

معاون هماهنگ کننده نهاجا در خصوص نقش این نیرو در دستگیری عبدالمالک ریگی اظهار داشت: هر کشوری تلاش میکند تا حاکمیت فضای خود را بطور کامل در درست داشته باشد و اجرای عملیات دستگیری سرکرده گروهک تروریستی نمونهای از تثبیت حاکمیت نیروهای مسلح بر فضای کشور بود، که نشان داد هیچ تروریستی و تهدیدی نمیتواند آسمان کشور ما را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در خصوص نقش نیروی هوایی در جنگ نفتکشها گفت: تحرکات نیروی هوایی در این جنگ در راستای پشتیبانی و اسکورت نفت کشهای خودمان بود، لذا عراق در آن زمان میخواست توان دفاعی ما را کمرنگ کند که موفق نشد و نیروی هوایی با عکس العمل بموقع پاسخ قاطعی به دشمن داد.

امیر نصیرزاده درباره نقش نیروی هوایی در عدم برگزاری اجلاس غیر متعهدها در بغداد گفت: یقینا برگزاری این اجلاس به نفع ما نبود و صدام میخواست با اجرای این اجلاس به خودش اعتبار بخشد، اما نیروی هوایی با ناامن کردن منطقه اجازه اجرای این برنامه و بهرهبرداری سیاسی را به دشمن نداد که این بیانگر اقتدار نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس میباشد.

وی همچنین در خصوص عملیات اولین پاسخ خاطرنشان کرد: دشمن بعثی با آغاز جنگ تحمیلی به سرعت 15 فرودگاه ما را بمباران کرد و با این اقدام به ضئم خود، نیروی هوایی ما را زمین گیر نمود، اما خلبانان غیور نهاجا تنها دو ساعت بعد با اجرای حمله هوایی پاسخ دندان شکن و درس فراموش نشدنی را به دشمن متجاوز دادند، که مراسم امشب در واقع یادواره اجرای آن عملیات پیروزمندانه است.

نظر شما
پربیننده ها