رئیس کمیته عالی انقلاب یمن: سقطری همواره جزئی از خاک یمن باقی خواهد ماند

محمدعلی الحوثی در واکنش به اشغال جزیره سقطری توسط امارات، گفت: این جزیره همواره یمنی بوده است و یمنی باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۲۸۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ - 05May 2018

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن: سقطری همواره جزئی از خاک یمن باقی خواهد ماندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العالم، محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهار داشت: جزیره سقطری همواره یمنی بوده است و یمنی باقی خواهد ماند. محمد علی الحوثی این سخنان را در پی اقدام امارات به تقویت حضورش در این جزیره و تلاش‌های امارات برای توجیه اشغال آن مطرح کرد. مقامات اماراتی برای توجیه اشغال جزیره سقطری گفته‌اند ابوظبی با ساکنان این جزیره روابط تاریخی و خانوادگی دارد.

رانیا قاسمی، گزارشگر العالم با اشاره به تصاویر جزیره سقطری گفت: امارات، تجهیزات نظامی جدیدی شامل تانک و خودروهای زرهی و نظامی و نیز ده‌ها سرباز نقابدار به این جزیره گسیل کرده است. امارات همچنین اجازه نمی دهد اعضای دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهمور مستعفی و فراری یمن، فرودگاه جزیره سقطری را ترک کنند؛ زیرا امارات فرودگاه و بندر این جزیره را محاصره و به توصیه کمیته ویژه سعودی در این خصوص بی اعتنایی کرده است.

این کمیته درخواست کرده است وضع این جزیره به پیش از اقدامات اخیر نظامی امارات بازگردد. امارات این اقدامات را بدون هماهنگی با دولت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) انجام داده است. این تحرک امارات، واکنش‌های خشمگینانه یمنی ها را به همراه داشته است. نایف البکری، وزیر جوانان و ورزش در دولت منصور هادی (دولت مستعفی) تأکید کرده است یمنی ها از جزیره سقطری یا از هر بخش دیگری از خاک یمن چشم پوشی نخواهند کرد. اما ابوظبی به جای آرام کردن اوضاع از طریق انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات، تلاش کرده است اقدامات امارات را در جزیره سقطری توجیه کند. قرقاش گفته است: امارات روابط تاریخی و خانوادگی با ساکنان سقطری دارد. محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به این سخنان پاسخ داده و تأکید کرده است این جزیره همواره یمنی بوده است و یمنی باقی خواهد ماند.

اشغالگری نظامی و اظهارات قرقاش و دیگر مقامات اماراتی و القای این مطلب که جزیره سقطری متعلق به امارات است در چارچوب تلاش‌های این کشور برای جعل تاریخ و تحریف هویت آن صورت می گیرد تا مقدمه تسلط و سیطره کامل بر این جزیره را فراهم کند.

امارات به بهانه اقدامات بشردوستانه، وارد این جزیره شد و سپس یک پایگاه نظامی در آن و شبکه ارتباطاتی ایجاد کرد. امارات تلاش‌های زیادی برای تغییر وضع جمعیتی سقطری با دادن تابعیت به ساکنانش و کوچ اجباری یمنی های ساکن در آن و تملک اراضی برای اماراتی ها و غارت ثروتهای کمیاب آن انجام داده است تا زمینه همه‌پرسی برای الحاق این جزیره را به امارات فراهم آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار