رئیس جمهور در بدو ورود به نیویورک:

امیدوارم از نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای رساندن صدای ملت و نظام استفاده کرد

روحانی ابراز امیدواری کرد که از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای رساندن صدای ملت و صدای نظام درباره مسائل مهم به گوش جهانیان، بهره برداری و استفاده کرد.
کد خبر: ۲۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ - 23September 2014

امیدوارم از نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای رساندن صدای ملت و نظام استفاده کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که پیش از ظهر دوشنبه تهران را به قصد شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ترک کرده بود، دقایقی پیش وارد فرودگاه جان اف.کندی نیویورک شد.

روحانی ساعت 16.45 به وقت محلی در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک، مورد استقبال محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور و سرپرست و اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد قرار گرفت.

رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه جان اف.کندی نیویورک ضمن درود و سلام به مردم ایران، اظهار داشت: امیدوارم تا بتوان از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای رساندن صدای ملت و صدای نظام درباره مسائل مهم به گوش جهانیان، بهره برداری و استفاده کرد.

روحانی با اشاره به انجام ملاقاتهای دوجانبه با سران کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در سال گذشته مسئله خشونت و افراطی گری که جهان باید از آن عاری باشد، از سوی ایران مطرح شد و امروز میبینیم که افراط چه بیدادی در منطقه می کند و پیش بینی ما درست بوده است و امسال درباره راه حل های مقابله با تروریسم و خشونت بحث و بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به شرکت در اجلاس سران درباره تغییرات آب و هوا، بیان کرد: امیدوارم با شرکت در این اجلاس درباره مسئله آب و هوا و محیط زیست به بحث پرداخته و از آن بهره برداری کنیم.

همچنین محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور، روحانی را در این سفر همراهی میکنند.

رییس جمهور در  سفر به نیویورک علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ملاقاتهای جداگانهای با سران و مقامات کشورهای مختلف، دبیرکل سازمان ملل متحد و مسئولان برخی نهادهای بینالمللی خواهد داشت.

سخنرانی در اجلاس تغییرات آب و هوا در محل مقر سازمان ملل متحد و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا از دیگر برنامههای رییس جمهور نیز می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار