مسئول ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان:

کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار می‌شود/ جمع‌آوری تاریخ شفاهی ۷۰۰ فرمانده دوران دفاع مقدس

«ابراهیم حسینی» از برگزاری همایش «یاد یاران» در راستای کنگره پنج هزار و ۵۴۰۰ شهید استان کردستان خبر داد و گفت: خاطرات و تاریخ شفاهی ۷۰۰ فرمانده دوران دفاع مقدس در این همایش جمع‌آوری و در قالب کتاب‌های مختلف منتشر می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ - 06May 2018

اجتماع رزمندگان دیروز برای قصه گویی از شهدای مهاجر و انصار/ مجمع یاد یاران 22 اردیبهشت در سنندج برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از کردستان، «ابراهیم حسینی» مسئول ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیار فاخر فرهنگی استان کردستان در سال ۹۷، برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان و یک اتفاق بسیار بزرگ فرهنگی است و باید دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و نهاد‌های انقلابی، همه و همه همانند اخلاص شهدا پای کار بیایند تا مورد رضایت شهدای گران‌قدر استان باشیم.

وی با بیان این‌که در این راستا برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است، گفت: یکی از موضوعاتی که در برگزاری کنگره به آن توجه ویژه داریم، این است که محتوای برنامه‌ها را از روزنه‌ هنر به مردم معرفی کنیم؛ چرا که هر آن‌چه از روزنه‌ هنر برآید بر دل بنشیند و آن محتوا ماندگار خواهد بود؛ لذا بیشترین تلاش‌مان این است که از زبان هنر در مباحث فرهنگی وارد شویم و بهره ببریم.

حسینی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی ما در کنگره، برگزاری اجلاسیه‌ شهدای قشری است که باید هر کدام از اقشار جامعه که سهمی در جنگ و در مبارزه با ضدانقلاب داشته و شهید تقدیم کرده‌اند، اجلاسیه برگزار کنند و ابعاد مختلف شهدای خود را در طول این ۴۰ ساله با برکت انقلاب ارائه دهند.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های محوری و شاخص این است که از رزمندگان و فرماندهان که در طول این ۴۰ سال با تمام وجود و با اخلاص در کردستان با یک پیوند عمیق دلی بین مهاجر و انصار، شکوه وحدت را عملی کردند و دست به دست هم دادند و با دشمنان امنیت مردم و دشمنان توسعه مبارزه کردند و بخشی از آنان به شهادت رسیدند، برگزار شود.

مسئول ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان ادامه داد: برای این‌که از خاطره‌ آن روز‌های غربت و سخت اولیه‌ این منطقه یادی داشته باشیم و پیوند و برادری‌ها را یک‌بار دیگر تجلی بخشیم، در راستای کنگره‌ ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، مجمع یادیاران برگزار می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ یادگار حماسه‌ روز‌های غربت که امروز به برکت مجاهدت‌های آنان و ایثار شهدا یک امنیت پایدار برقرار شده است، اجتماع می‌کنند که در این اجتماع فرماندهان ارشد و برجسته‌ سپاه حضور دارند و قرار است تا خاطرات و ارتباطی که بین شهدای بومی و غیربومی وجود داشته است را در این اجتماع جمع‌آوری کنیم.

وی عنوان کرد: در آن زمانی که این رزمندگان حضور دارند، خاطرات بازگو و تاریخ شفاهی ۷۰۰ فرمانده این دوران و حماسه‌ها، دلدادگی‌ها و محبت‌های آنان جمع‌آوری و در قالب کتاب‌های مختلف منتشر می‌شود.

به گفته‌ مسئول ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، مجمع یادیاران مجمع الفت و انس بین مهاجر و انصار و تجلی وحدت عملی بین برداران شیعه و سنی است؛ چرا که در گذشته‌ کردستان این افراد حاضر بودند برای حفظ جان برادر دیگر خود، جان خود را به خطر اندازد.

وی افزود: همایش یادیاران ۲۲ اردیبهشت‌ماه همزمان با سال‌روز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان برگزار می‌شود و از ۵۰ خانواده‌ سردار شهید کردستان تجلیل به‌عمل می‌آید.

حسینی اضافه کرد: در این مجمع، ۱۰ جلد کتاب درباره نقش کردستان و نقش شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد در امنیت نیز رونمایی می‌شود و همچنین برنامه‌های متعددی از جمله بازگو کردن خاطرات رزمندگان، برنامه‌ مولودی‌خوانی، پخش فیلم‌های متعدد درباره‌ تاریخچه‌ این رزمندگان برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در این همایش از یادمان سرداران شهید «محمد امین رحمانی» و حاج «سعید توفیقی» در شهر «سنندج» با حضور فرماندهان ارشد سپاه رونمایی و در میدان نبوت و پارک محمدی شهر سنندج نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار