سرلشکر صفوی:

آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد/ دشمن مجبور به عقب‌نشینی از غرب آسیاست

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با هدایت مقام معظم رهبری، مانع تسلط مجدد آمریکایی‌ها بر ایران می‌شوند، گفت: به آمریکایی‌ها پیغام می‌دهیم که نمی‌توانید با مردم ایران دست و پنجه نرم کنید.
کد خبر: ۲۸۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 06May 2018

آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد/ دشمن مجبور به عقب‌نشینی از غرب آسیاستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم گرامی‌داشت تاسیس سپاه انصارالمهدی (عج) اظهار داشت: آثار و شواهدی داریم که آمریکایی‌ها بعد از شکست داعش در عراق و سوریه به دنبال انتقال آن‌ها به افغانستان هستند.

وی افرود: به آمریکایی‌ها پیغام می‌دهیم که نمی‌توانید با مردم ایران دست و پنجه نرم کنید. به عبارت دیگر باید گفت که به فضل الهی ملت بزرگ ایران با هدایت مقام معظم رهبری مانع برگشتن آمریکا و تسلط مجدد آنها به ایران می‌شوند.

سرلشکر صفوی گفت: آمریکایی‌ها امروز رئیس جمهورشان علیه ما فرمان صادر و عنوان می‌کند، قصد دارد برجام را پاره کند. این اقدامات را در حالی انجام می‌دهد که از ائتلاف ایران، روسیه و حزب الله لبنان در صحنه سوریه و در راه‌اندازی خاورمیانه بزرگ شکست خورده و ایران توانسته توطئه‌های آن‌ها را در منطقه با شکست مواجه سازد؛ لذا طبیعی است که از دست ایران عصبانی باشد.

وی تصریح کرد: ایران مقتدر شکست‌ناپذیر است و آمریکایی‌ها مجبورند شرق فرات را ترک کنند؛ زیرا زمانی که داعش در عراق و سوریه 90 هزار نفر بود، شکست خوردند به نحوی که اکنون حدود 80 درصد از خاک سوریه از وجود این افراد پاکسازی شده است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: آمریکایی‌ها مجبور هستند از غرب آسیا عقب‌نشینی کنند؛ چون یک دولت ظالم هستند و نمی‌توانند امنیت منطقه را تامین کنند.

سرلشکر صفوی بیان داشت: ایران هزینه‌های زیادی را برای تامین امنیت غرب‌ آسیا پرداخته چون به دنبال برقراری صلح در منطقه است؛ اما آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها عامل ناامنی در منطقه محسوب می‌شوند؛ البته تلاش‌ها بیشتر برای فروش سلاح و غارت منابع دولت‌های منطقه است.

وی تاکید کرد: 40 سال است، مقابل آمریکایی‌ها ایستاده‌ایم و با انسجام ملی مقتدرانه برابر همه توطئه‌های سیاسی و اقتصادی ایستادگی می‌کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مانع تبدیل شدن ایران به قدرت اول منطقه‌ای هستند؛ این در حالی است که در گروه موسسات تحقیقاتی آمریکایی‌ها مانند موسسه تحقیقاتی رند آمده که تا سال 2030 از رژیم آل سعود خبری نیست و ایران قدرت اول منطقه‌ای خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم کشورمان برای حفظ استقلال و امنیت و نیز برای حفاظت از منافع ملی با اقتدار کشور را اداره می‌کنند چون اقتدار ما از بین رفتنی نیست؛ از سوی دیگر ایران تامین کننده امنیت غرب آسیا هم خواهد بود.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: آمریکایی‌ها غرب آسیا را به آتش کشیدند و حضور متجاوزانه در شرق فرات و اشغال عراق، سوریه و افغانستان دارند؛ حضور آنها در منطقه باعث ایجاد نا امنی شده و داعش را راه اندازی کردند و عربستان را در بمباران مردم یمن تشویق می‌کنند.

وی بیان داشت: به فضل الهی ایران با اقتدار، امنیت اقتصادی و سیاسی خود را تامین می‌کند و آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند با محاصره اقتصادی ملت و دولت را وادار به تسلیم کنند، چون آینده از آن ملت ایران است و آن‌ها مجبور به قبول شکست در منطقه غرب آسیا هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین اظهار داشت: شهیدان متعلق به یک مکان خاص نیستند؛ زیرا فرهنگ شهادت باعث شده تا ملت‌های اسلامی دست به مقاومت برابر ستمکاران بزنند؛ در واقع توانستیم این فرهنگ مقاومت را به دیگر کشورها منتقل کنیم درحالی‌که چنین فرهنگی میان گروه‌های مقاومت مانند فلسطینی‌ها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران وجود نداشت.

وی افزود: ولی پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا مسلمانان به این نتیجه برسند مسیری که انقلاب اسلامی طی می‌کند، مسیر دسترسی به استقلال است؛ ثمره خون شهیدان ملت ایران در دفاع مقدس تجربه‌اش به عراق، سوریه و یمن رفت و به آن‌ها درس استقامت داد.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: فرهنگ جهاد و مقاومت، ایستادگی و استقلال خواهی و نیز ایستادگی برابر ظلم سعودی‌ها، باعث شده تا علی‌رغم آن که سه سال در محاصره و بمباران قرار دارند و مجامع بین‌المللی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌‎ها مانع از رسیدن فریاد مظلومیت مردم یمن شوند، با زهم به مقاومت خود ادامه دهند.

وی سپس با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب از کید دشمنانی هم چون آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها غفلت کردیم، گفت: عوامل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اوایل پییروزی انقلاب اسلامی با 10 واسطه اقدام به ترور شخصیت‌های انقلاب می‌کردند و حتی پس از آن دوران افرادی که اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان کردند، تحت پشتیبانی صهیونیست‌ها بودند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: سپاه انصار خدمات بسیاری برای حفاظت از شخصیت‌ها و اماکن حساس و حیاتی و نیز هواپیماها انجام داده است؛ کار سپاه حفاظت و انصار المهدی کاری تخصصی و پیچیده و پر از استرس است؛ اما با این حال طی حدود 40 سالی که از تشکیل آن می‌گذرد، پرونده درخشانی از خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها