مدافعان حرم نباید در ادبیات انقلاب اسلامی مغفول واقع شوند

وحید جلیلی از فعالان فرهنگی گفت: با توجه به اینکه ما تجربه‌ای ۴۰ ساله در ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس داریم، نباید بگذاریم قضیه مدافعان حرم مغفول واقع شود.
کد خبر: ۲۸۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ - 06May 2018

مدافعان حرم نباید در ادبیات انقلاب اسلامی مغفول واقع شوندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، وحید جلیلی مسوول شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار و از فعالان فرهنگی کشورمان با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، با بیان اینکه پرداختن به موضوع دفاع مقدس از نگاه همسران شهدا و چاپ کتاب خاطرات همسران شهدا کار بسیار خوبی است، گفت: پرداختن به نقش زن در انقلاب و دفاع مقدس هنوز جای کار بسیاری دارد، اگر ما ۲۰۰ هزار شهید داشته باشیم به همین تعداد خواهر و مادر شهید داریم که باید خاطرات آنها و روایت درد و رنج و ایثار آنها برای جامعه بازگو شود؛ هرچند که تعداد زیادی از آنها به رحمت ایزدی پیوسته‌اند. 

این فعال فرهنگی افزود: در موضوع همسران شهدا نیز  تا زمانی که آنها در قید حیات هستند، باید خاطراتشان جمع آوری شود و نگاه به جنگ و ایثار و مقاومت نیز از دیدگاه همسران شهدا برای مردم جامعه بازگو شود و چراغ راهی برای پیمودن مسیر زندگی مردم باشد.

جلیلی در ادامه به موضوع مداغعان حرم و لزوم ثبت و ضبط خاطرات آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما تجربه ای ۴۰ ساله در ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس داریم و خلاءها و دریغ هایش را میدانیم، نباید بگذاریم قضیه مدافعان حرم مغفول واقع شود و روایت کاملی از آن در دسترس نباشد.

وی ادامه داد: بنابراین باید از هم اکنون شروع کرد و با خلأ شناسی و آسیب شناسی ادبیات دفاع مقدس، کاری کنیم که در موضوع مدافعان حرم کاملا مشخص باشد که ادبیات انقلاب اسلامی گامی بزرگ رو به جلو برداشته و کم کاری‌ها و حلقه‌های مفقوده را از آن عبور کرده است.

انتهای پیام/ 120

نظر شما
پربیننده ها