برگزاری یادواره شهید «ملک‌زاده» و شهدای مدافع حرم استان البرز

یادواره شهید حجت‌الاسلام «هدایت‌الله ملکی» معروف به ملک‌زاده و شهدای مدافع حرم استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ - 06May 2018

یادواره شهید حجت الاسلام «هدایت الله ملک زاده» و شهدای مدافع حرم استان البرزبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، امروز یکشنبه یادواره شهید حجت‌الاسلام حاج شیخ «هدایت‌الله ملکی» معروف به ملک‌زاده و شهدای مدافع حرم استان البرز در محل لشکر 10 سیدالشهدا (ع) استان البرز برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور خانواده ‌های معظم شهدا، فرماندهان و نیروهای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) برگزار شد، ضمن بیان خاطراتی از شهید ملک‌زاده از تمام خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم حاضر در مراسم تقدیر به عمل آمد.

هدایت‌الله ملکی در سال 1323 در دهستان بناد کوک دیزه از توابع یزد در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. وی در کودکی نزد جد بزرگوارش حاج شیخ مصطفی مشغول تحصیل علم و یادگیری قرآن شد و در سن 14 سالگی جهت ادامه تحصیل به یزد رفتو  در مدرسه علمیه آن دیار نزد اساتیدی چون آیت الله شهید صدوقی ادامه تحصیل داد. پس از آن به شیراز رفت و در آنجا نیز به مدت 7 سال در مدرسه «خان» نزد اساتیدی چون آیت الله حائری شیرازی، امام جمعه وقت شیراز کسب فیض کرد. سپس به کرج عزیمت و با یک خانواده مذهبی وصلت کرد و تحصیلات خود را در محضر آیت الله سید حسن مدرسی و امام جمعه وقت کرج به پایان رساند.

ملک‌زاده در سال های اختناق رژیم ستم شاهی جهت بیداری نسل جوان با تشکیل جلسات و کلاس های مختلف ایفا وظیفه می‌کرد به طوری که چند بار توسط رژیم دستگیر شد. وی پس از پیروزی انقلاب علاوه بر منبر و امامت جماعت مسجد، عهده دار مسئولیت های دیگری نیز شد. وی ابتدا به عنوان مسئول عقیدتی سیاسی زندان قزل حصار مشغول به خدمت شد. علاوه بر این، مسئولیت ستاد نماز جمعه کرج را نیز به عهده داشت. همچنین از طرف امام جمعه کرج به امامت موقت جمعه منصوب شد. شهید بزرگوار مدتی هم مسئولیت حوزه علمیه این شهر را عهده دار بود. وی به موازات تمام این مسئولیت ها در سال های دفاع مقدس درجبهه های نبرد نیز حضور فعال داشت.

ملک‌زاده در آخرین اعزام در 25 اردیبهشت 1365 برای لقاء پروردگار به قدری آماده بود که روز قبل از اعزام 3 بار به اطرافیانشان گفته بود: «والله من شهید می‌شوم».

حجت‌الاسلام ملک‌زاده در تاریخ 10 تیر 1365 در منطقه عملیاتی مهران طی عملیات کربلای یک بر اثر اصابت ترکش به آرزوی خود رسید و پس از تشییعی با شکوه در شهر کرج در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) در بستر خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار