سردار رحیمی:

140 نفر از سارقان حرفه‌ای در قالب 32 باند دستگیر شدند

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: طی دو ماه کار اطلاعاتی صورت گرفته در طرح جدید 140 نفر از سارقان و زورگیران حرفه‌ای در قالب 32 باند دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۸۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 06May 2018

140 نفر از سارقین حرفه‌ای در قالب 23 باند دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه مرحله جدید طرح برخورد با زورگیران، سارقان مسلح، سارقان محموله و سارقان منازل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو ماه کار اطلاعاتی صورت گرفته در طرح جدید 140 نفر از سارقان و زورگیران حرفه‌ای در قالب 32 باند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از مجرمین دستگیر شده 58 درصد از آن‌ها سابقه دارند و برای چندمین بار دستگیر شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ‌ با اشاره به باندهای شاخص دستگیر شده در این مرحله از دستگیری سارقان خاطرنشان کرد: در ۴۸ ساعته گذشته یک باند 6 نفره سرقت خودرو شناسایی و دستگیر شدند که تا امروز به 73 سرقت اعتراف کردند. دومین باند سرقت محموله بودند که به عنوان مامور پلیس و راهنمایی و رانندگی خودرو متوقف می‌کردند و بعد از ضرب و شتم راننده، خودرو را ربایش می‌کنند که در 2 اقدام اخیر 100 تخته فرش و 70 ال‌سی‌دی از این باند چهار نفره کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی در ادامه افزود: باند چهار نفره‌ای که پس از خرید دلار افراد را تعقیب می‌کردند و در خفا آن‌ها را خفت‌گیری می‌کردند و دلارهای آن‌ها را به سرقت می‌برند شناسایی و دستگیر شدند و تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف کردند.

رییس پلیس تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه 2 باند جعل اسناد که مدارک دولتی شناسایی و دستگیری شدند، اظهار داشت: از این 2 باند 1500 مدارک دولتی و اسناد تحصیلی و 700 مهر جعلی کشف و ضبط شد.

وی با هشدار به تور لیدرهای گردشگران خارجی خاطرنشان کرد: باندی که از اتباع خارجی سرقت می‌کردند و آن‌ها را خفت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند این باند از اتباع فرانسوی چینی و دیگر اتباع که از تورهای خود جدا شده بودند سرقت می‌کردند.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به طرح گذشته دستگیری سارقان گفت: سارقان در طرح گذشته به 2 هزارو 700 فقره سرقت اعتراف کردند و در همین راستا هزار و 250 مالباخته شناسایی و اموال آنها تحویل داده شد.

سردار رحیمی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از یک و نیم میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار