شهید «یاغچیان»:

با آگاهی کامل و با عشق به الله به راه شهادت آمده‌ام

شهید یاغچیان در فرازی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: امروز این سعادت به من دست داده تا به کربلای ایران، جایگاه عاشقان، قرارگاه سرداران رسول گرامی، پویندگان راه علی، پیروان حسین و سربازان امام زمان (عج) و یاوران رهبر عزیز، خمینی کبیر به راه شهادت بیایم و خدا می‌داند برای رسیدن به این مکان چه انتظارها کشیده‌ام و من با آگاهی کامل و با عشق به الله به این راه آمده‌ام.
کد خبر: ۲۸۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰ - 07May 2018

با آگاهی کامل و با عشق به الله به این راه آمده امبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرلشکر پاسدار شهید «مرتضی یاغچیان» از فرماندهان دلاور لشکر همیشه پیروز عاشورا در سال 1335 در تبریز دیده به دنیا گشود و پس از پایان دریافت مدرک دیپلم در سال 1356 به خدمت سربازی رفت.

وی با صدور فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر خالی کردن پادگان‌ها به این فرمان لبیک گفت و پس از پیروزی انقلاب در همان سال اول به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

رشادت‌ها و جانفشانی‌های یاغچیان در لشکر عاشورا و در عملیات های مختلف او را به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرماندهان این لشکر تبدیل کرد.

وی در عملیات خیبر به همراه شهید حمید باکری به عنوان جانشینان لشکر عاشورا حضور داشتند و در بحبوحه عملیات با تدابیر خود مانع از به شهادت رسیدن رزمندگان اسلام شدند. یاغچیان و حمید باکری در نهایت پس از رشادت‌های فراوان در عملیات خیبر و پس از مقاومتی جانانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر مطهر این شهید والامقام به همراه سایر شهدای لشکر عاشورا همچون شهید حمید باکری در جزایر مجنون باقی و مفقود ماند.

شهید یاغچیان در فرازی از وصیت نامه خود می‌نویسد: امروز این سعادت به من دست داده تا به کربلای ایران، جایگاه عاشقان،  قرارگاه سرداران رسول گرامی، پویندگان راه علی، پیروان حسین و سربازان امام زمان (عج) و یاوران رهبر عزیز، خمینی کبیر به راه شهادت بیایم و خدا میداند برای رسیدن به این مکان چه انتظارها کشیده‌ام.

من با آگاهی کامل و با عشق به الله به این راه آمده‌ام تا برای رضای او جهاد کنم و از این تن خاکی عروج کرده و به خدا برسم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها