«گاردین» فاش ساخت؛

استخدام جاسوسان اسراییلی برای پرونده‌سازی علیه حامیان آمریکایی برجام

گزارش‌ها نشان می‌دهد دستیاران رئیس جمهور آمریکا برای بی‌اعتبار کردن مقامات کلیدی دولت اوباما در ماجرای انعقاد برجام، یک شرکت جاسوسی خصوصی اسرائیلی را به خدمت گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۸۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ - 06May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، همزمان با نزدیک‌شدن به موعد ضرب‌الاجل 12 مِی (22 اردیبهشت) ترامپ برای خروج از برجام، برخی رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که دستیاران رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای پرونده‌سازی و جمع‌آوری هرگونه اطلاعاتی ضد مقامات دولت اوباما که در مذاکرات منتهی به برجام در سال 2015 نقش داشته‌اند، یک شرکت جاسوسی خصوصی اسرائیلی را به خدمت گرفته‌اند.

طبق گزارش گاردین، دستیاران ترامپ از ماه مِی سال گذشته میلادی یک شرکت جاسوسی خصوصی اسرائیلی را برای یافتن اطلاعات رسواکننده درباره بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما در امور ارتباطات راهبردی و کالین کال، معاون مشاور امنیت ملی جو بایدن ـ معاون اوباما ـ در امور ارتباطات راهبردی به خدمت گرفته‌اند، اقدامی که هدف آن زیر سئوال بردن توافق هسته‌ای ایران است.

هدف این اقدام بی‌اعتبار کردن افراد کلیدی در قبولاندن این توافق است، امری که خروج از توافق را تسهیل خواهد کرد. گاردین این گزارش را طبق اظهارات افراد مطلع از جزئیات این تحقیقات منتشر کرده است.

طبق اسنادی که منابع گاردین مشاهده کرده‌اند، کارآگاهان خصوصی این شرکت اسرائیلی موظف شده‌اند تا با بررسی پیشینه فعالیت سیاسی رودز و کال و زندگی شخصی آن‌ها، به دنبال مواردی باشند که این دو نفر ممکن است از بابت توافق هسته‌ای بهره‌ای برده باشند.

البته هنوز مشخص نیست که این کارآگاهان خصوصی تا چه حد توانسته‌اند در کار خود پیش بروند و یا چه اطلاعاتی را به دست آورده‌اند.

منبع:‌ تسنیم

نظر شما
پربیننده ها