چهاردهمین نشست نظامی ایران و عمان-7/

رییس هیات نظامی عمان با فرمانده مرزبانی ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد

هیات عالی‌رتبه نظامی و دوستی عمان، در ادامه برگزاری چهاردهمین نشست نظامی ایران و عمان، عصر امروز با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۲۸۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ - 06May 2018

هیات نظامی عمان با فرمانده مرزبانی ناجا دیدار و گفت‌وگو کردندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اعضای هیأت عالی‌رتبه نظامی سلطنت عمان به ریاست سرتیپ ستاد «حمد بن راشد بن سعید البلوشی» معاون عملیات و برنامه‌ریزی رییس ستاد نیرو‌های مسلح عمان عصر امروز (یک‌شنبه 16 اردیبهشت) با سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در این دیدار با اشاره به اینکه امنیت و آرامش کشورهای منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: امیدواریم این نشست‌ها سدی در برابر فتنه‌گرانی باشد که به دنبال بر هم زدن امنیت جهان هستند.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه می‌بینیم که برخی کشورها چطور با توطئه‌هایی در برابر کشورهای همسایه به دنبال بازار گرمی برای فروش سلاح‌های خود هستند، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با پول‌های نفت، انبار سلاح ساخته‌اند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز مواضع عمان برای ما قابل قبول است و امنیت منطقه و عمان برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی بد است که برخی از سران کشورهای عربی، پول و دلارهای خود را خرج خرید سلاح‌های آمریکا و غربی‌ها می‌کنند؛ اما علیرغم این خوش خدمتی، مورد توهین و تحقیر قرار می‌گیرند و سخت و سنگین است که یک کشور مسلمان‌نشین توسط کشورهای غربی مورد توهین و تحقیر قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام مرزبانی با بیان اینکه از موضع و تعامل گارد ساحلی کشور عمان تشکر می‌کنیم، تاکید کرد: از کشور عمان درخواست داریم نشست‌های دوجانبه و سه‌جانبه بین کشورهای ایران، عمان و قطر برگزار شود که این نشست‌ها باعث بالا رفتن سطح امنیت در منطقه می‌شود. کشور قطر آمادگی خود را برای شرکت در این نشست‌ها اعلام کرده و ما نیز اعلام می‌کنیم که می‌توانیم میزبان برگزاری این نشست‌ها باشیم.

سردار رضایی با بیان اینکه مرزبانی جایگاه مهم و جهانی دارد، عنوان کرد: امید است تعاملات مرزی ایران و عمان تقویت شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها