سردار کارگر:

«تهاجم فرهنگی» را باید جدی گرفت/ «جنگ فرهنگی» سخت‌تر از جنگ نظامی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تهاجم فرهنگی یا ناتوی فرهنگی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ نرم نام می‌برند را باید به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
کد خبر: ۲۸۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ - 07May 2018

ارتقای سطح بینش و آگاهی لازمه کار فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سومین دوره بصیرت معاونان، رؤسا و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با عنوان «توانمندسازی و بصیرت‌افزایی» با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در مشهد برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین افتتاحیه این دوره، معاونان و مدیران را به بهره­‌مندی از مطالبی که توسط اساتید ارائه می­‌شود، توصیه کرد و اظهار داشت: امروز جنگ فرهنگی را که سخت‌تر از جنگ نظامی است در پیش­ رو داریم. مقام معظم رهبری در آذرماه 1368 در سخنانی تهاجم فرهنگی را مطرح فرمودند و آن را به بمب شیمیایی تشبیه کردند. ویژگی این بمب این است که علی‌­رغم اینکه ترکش ندارد؛ ولی اثر ماندگاری‌اش زیاد است و عوارض آن بعد از سال‌ها خود را نشان می‌­دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: تهاجم فرهنگی یا شبیخون فرهنگی و یا ناتوی فرهنگی که مقام معظم رهبری در سال 1388 از آن به عنوان جنگ نرم نام می‌­برند را باید به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس همه تلاش ما بر این است که با احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس و یا برگزاری اردوهای راهیان نور فرهنگ و معارف دفاع مقدس را در قالب کار فرهنگی به جامعه منتقل کنیم. از طرفی دیگر، چون تلاش ما در حوزه فرهنگی است و در این حوزه، مردم مخاطب اصلی ما هستند و شایسته است با شرکت در دوره‌­های بصیرت افزایی سطح بینش و آگاهی خود را افزایش بدهیم.

وی تأکید کرد: از این فرصت پیش آمده و برگزاری سومین دوره بصیرت در جوار بارگاه منور رضوی باید کمال استفاده را ببریم و برای موفقیت خود در مأموریت­‌های محوله دعا کنیم. این لطف حضرت سیدالشهدا (ع) است که در این سنگر خدمت می­‌کنیم و برای ما افتخار است که زیر سایه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) قرار داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از تلاش‌های «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه مقاومت و دفاع مقدس «رسام» ابراز داشت: این جشنواره از نظر کمی و کیفی بسیار ارزشمند بود و کار بزرگی بود. از 2 هزار اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، هزار و 400 اثر مربوط به 92 کشور دنیا بود. این استقبال نشان از آن دارد که از انجام کارهای عظیم نباید ترسید و اگر ما تلاش کنیم عنایات خداوند نیز شامل حال ما خواهد شد.

سردار کارگر گفت: هر چند شاهد اتفاقات ناخوشایند در سطح بین­‌المللی هستیم، اما در مقابل نیز اتفاقات خوبی رخ داده است. در مقابل رذائل، مکارم اخلاق نیز در سطح دنیا در حال گسترش است که نشان از این دارد که دنیا تشنه فضائل اخلاقی است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها