دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

خویشتن‌داری ایران در مقابل شیطنت‌های رژیم صهیونیستی

جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه سراسیمه پاسخ شیطنت‌ها و یاوگویی‌های صهیونیست‌ها را نخواهد داد.
کد خبر: ۲۹۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ - 13May 2018

خویشتن‌داری ایران در مقابل شیطنت‌ها و یاوه‌گویی‌های رژیم صهیونیستیبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، خروج ترامپ از برجام، اعتماد به نفس صهیونیست‌ها را به قدری بالا برده است که هم‌اکنون به دنبال محدود کردن حضور ایران در سوریه هستند. گاردین به نقل از روزنامه چپ‌گرای اسرائیلی، «یدیعوت آحارونوت» نوشته است که اسرائیل قصد بازی بر روی اعصاب ایران را دارد تا بهانه‌ای برای حمله پیدا کند و هدفش تحریک افکار عمومی علیه سپاه پاسداران است.

بامداد پنج‌شنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷)، بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات خمپاره‌ای ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را در خاک سوریه آغاز کردند. رژیم صهیونیستی مدعی است که این حملات را به تلافی شلیک بیش از ۵۰ موشک از سوی نیرو‌های حامی ایران به چند مرکز مهم ارتش اسرائیل در بلند‌های اشغالی جولان و شمال فلسطین انجام داده است. مرکز نظامی اصلی شناسایی فنی و الکترونیک، مقر یگان مرزی وابسته به «یگان جمع‌آوری تصاویر ۹۹۰۰»، مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال الکترونیک، مرکز اصلی شنود شبکه‌های بی‌سیمی و غیر بی‌سیمی در سلسله غربی، ایستگاه‌های ارتباطی سیستم‌های دریافت و ارسال پیام، مرکز یگان سلاح‌های دقیق و هدایت‌شونده طی عملیات زمینی، باند فرود بالگرد‌های نظامی، مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای لشکر ۸۱۰، مقر فرماندهی بخش گردان‌های نظامی در حرمون و مقر زمستانه یگان ویژه برف مراکزی بودند که مورد هدف قرار گرفتند.

با توجه به حجم گسترده این اهداف، نگرانی مقامات اسرائیلی بی‌راه نبوده است. اکنون اجماع گسترده‌ای در میان مقامات اسرائیلی جهت بیرون راندن ایران از سوریه شکل گرفته است. به طوری‌که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل نیز هشدار داده که به تهران اجازه حضور نظامی در سوریه را نمی‌دهد و شرایط را برای ایران دشوارتر خواهد ساخت. مسلما به زودی سخنان مقامات اسرائیلی مبنی بر خروج ایران از خاک سوریه از زبان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و سایر کشور‌های دست‌نشانده عرب شنیده می‌شود. درگیری میان ایران و اسرائیل و جسارت این کشور برای تهدید و دادن خط مشی به ایران پس از خروج ترامپ از برجام سبب شد تا میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، نبرد موشکی اسرائیل و سوریه را نگران کننده بداند و از تمامی طرفین درگیر و نیز ایران درخواست خویشتن‌داری کند.

چاک فراریچ معاون سابق مشاور امنیت ملی اسرائیل، طی مقاله‌ای در روزنامه صهیونیسمی هاآرتص، نوشته است که اسرائیل حق دارد تلاش کند تا توجه جهانیان به فعالیت‌های ایران در سوریه را جلب کند، زمانی که ما با دیپلماسی عمومی خود نتوانیم آن‌ها را تهدید کنیم. با این حال، سیاست واقعی اسرائیل باید بر اساس درک دقیق در مورد آنچه که ایرانی‌ها در واقعیت خواهان انجام آن هستند باید صورت بگیرد. وی در ادامه نوشته است که ما بر این عقیده هستیم که ایران در تلاش است تا حضور نظامی دائمی خود را در سوریه برقرار کند، اسرائیل بایستی موضع بازدارنده، روشن و دقیق اتخاذ کند تا از انجام این کار جلوگیری کند. برای این منظور، باید رویکرد «دیپلماسی اجباری» را بپذیرد یعنی تهدید استفاده از نیروی نظامی دقیقا برای جلوگیری از درگیری و دستیابی به نتایج مطلوب دیپلماتیک.

وی در ارائه دستور کار برای نیل به سیاست دیپلماسی اجباری بیان کرده است که برای پایان دادن به فعالیت ایرانی‌ها، باید به دمشق فهماند که این بار واقعا با آتش بازی می‌کنند. ایران نیز باید درک کند که اگر به اقدامات خود ادامه دهد، دیگر مصونیتی از حملات صهیونیست‌ها به دلیل فاصله جغرافیایی نخواهند داشت. تبلیغات رژیم صهیونیستی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی، در روزنامه عبری زبان واللا، بدین صورت است که این روزنامه بیان کرده است، قبل از اعلام تصمیم خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به ایران پیام داده است که در صورت کوچک‌ترین تهدیدی علیه اسرائیل، ایالات متحده، واکنش شدیدی نسبت به ایران نشان خواهند داد.

از سرگیری مجدد تحریم‌ها امید تاز‌ه‌ای برای گسترش جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای اسرائیل ایجاد کرد. هرچند باید خاطرنشان کرد که استمرار تحریم‌های اقتصادی، مالی و نظامی، علیه جمهوری اسلامی ایران، در رویکرد استراتژیک آمریکا تثبیت شده است که تامین کننده منافع آمریکا، اسرائیل و کشور‌های عرب دست‌نشانده آمریکا در منطقه است. به همین دلیل تعلیق تحریم‌ها به معنای اوج‌گیری قدرت جمهوری اسلامی در راستای پیروزی محور مقاومت و نفوذ بیشتر آن در منطقه است و به هیچ وجه سراسیمه پاسخ شیطنت‌های صهیونیست‌ها را نخواهد داد.

انتهای پیام/ 431

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار