مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مردم عراق محور اصلی خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مردم عراق محور اصلی خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی هستند.
کد خبر: ۲۹۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ - 07May 2018
اربعین حسینی افتخار و آبروی تشیع است / مردم عراق محور اصلی خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار «استاد فارس» مدیرکل دیوان وقفی استان کربلا ضمن بیان ظرفیت‌های دینی میان دو کشور ایران و عراق اظهار داشت: ایران و عراق 2 کشور همسایه با اکثریت شیعه دارای اشتراکات زیادی در حوزه‌های معنوی هستند و باید سطح همکاری‌ها در حوزه دینی گسترش یابد.
 
شکریان همایش اربعین حسینی را ریل گذار و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) دانست و گفت: ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا با حضور خادمان ایرانی - عراقی اربعین و برپایی موکب بزرگ فاطمه الزهرا (س) یکی از جلوه های وحدت و خدمت را با موضوع سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهد.
 
وی با تقدیر از کمک‌ها و توجه ویژه مقام های عراقی به این ستاد، گفت: بر اساس اسناد تاریخی برپایی موکب برای زائران سیدالشهدا (ع) از سوی مردم مازندران دارای سابقه‌ای دیرینه و کهن در تاریخ است و ما افتخار می‌کنیم که استان مازندران به دیار علویان شهره یافته است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با تاکید بر نگاه بلند پیشینیان برای قدرت بخشی به جامعه ایمانی و اعتقادی، تصریح کرد: موقوفات مذهبی به‌ویژه در اموری مانند برپایی مراسم عزای حسینی و تبلیغ دین به‌ ویژه در تاسیس و تامین هزینه حوزه‌های علمیه از نمودهای برجسته این امور خیریه است.
 
وی قیام کربلا و بازخوانی آن را حیات بخش برای جامعه بشری عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت بزرگ قیام کربلا برای بیداری و حیات معنوی جامعه روز به روز خود را نشان می دهد و در دایره جهانی گسترده‌تر می‌شود.
 
حجت‌الاسلام شکریان اربعین حسینی را افتخار و آبروی تشیع دانست و گفت: جاذبه مغناطیسی سیدالشهدا (ع) میلیون‌ها انسان را از سراسر جهان با شبکه‌ای گسترده به سوی خود می‌کشاند و خالق یک حماسه بی نظیر در سراسر تاریخ می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور هر ساله خود در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی گفت: خدمت رسانی به زائران بدون هیچ چشم‌داشتی از سوی موکب ها و خادمان افتخاری سیدالشهدا (ع) به خصوص از سوی موکب‌های عراقی یک جلوه بی‌نظیر از حاکمیت عشق به امام حسین (ع) را بر همه روابط جاری زندگی انسان‌ها نشان می دهد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تقدیر از خدمت رسانی مراکز دولتی و مردمی عراق به زائران تصریح کرد: مردم عراق محور اصلی خدمت‌رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی هستند و به گونه‌ای شایسته و در عالی‌ترین سطح این خدمت جلوه پیدا می‌کند که هیچ کس از مردم غیر عراقی در این مراسم احساس غربت نمی کند.
 
این مسئول تصریح کرد: باید با شناسایی ظرفیت های اربعین برای استحکام در میان امت واحده اسلامی و پیوند عمیق‌تر میان ملت‌های مسلمان بهره برد.
 
وی با اشاره به تهدیدهای دشمنان برای کمرنگ کردن باورهای اعتقادی میان امت اسلامی متذکر شد: دشمنان با ابزارهای مختلف به‌ویژه قدرت رسانه‌ای در حال تحمیل باورهای انحرافی و مادی‌گرای خود هستند و دور کردن از عقاید ریشه دار به‌ویژه در میان جوانان از نقشه‌های شوم آن ها از طریق این هژمونی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها