سردار عبداللهی خبر داد؛

تولید 22 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس/ فاز سوم ستاره خلیج فارس تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تا پایان سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۲۹۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 07May 2018

فاز دوم ستاره خلیج فارس تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: فعالیت‌های فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء با توانمندی‌های بسیار بالا و با تجهیزات، ماشین آلات، دانش فنی و سرمایه انسانی در 10 عرصه عمرانی بزرگ کشور حضور دارد و مجری ابر پروژه‌ها در کشور است.

وی در خصوص پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اظهار داشت: این پالایشگاه براساس اولویت‌بندی کشور در سال‌های 95 و 96 عملکرد خوبی داشت؛ اما سال 97 سال ویژه‌ای است و 40 ابر پروژه تعریف شده که تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید و ارزش ریالی آن 118 هزار میلیارد تومان است.

سردار عبداللهی افزود: فاز اول با حضور رییس جمهور در گذشته به بهره‌برداری رسید و خوشبختانه فاز دوم آن در پایان سال 96 به بهره‌برداری رسید و امروز روزانه 22 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که بهره‌برداری رسمی آن در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین فاز سوم تا پایان سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سردار عبدالهی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در کشورهای همسایه جهت فعالیت‌های عمرانی اظهار داشت: فعالیت برون مرزی یکی از مهمترین اهداف شرکت‌های عمرانی است. درحال حاضر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پروژه‌های عظیمی از جمله خط گاز 56 اینچ به طول 936 کیلومتر بین بغداد و بصره، ساخت چند تصفیه‌خانه، ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا (س) را در عراق اجرا کرد و آمادگی داریم اگر مسؤولین مربوطه اجازه دهند در سوریه حضور پیدا کنیم و کارهای عمرانی را انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ادامه همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با وزارت نفت خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آماده همکاری با همه وزارتخانه‌هاست. در سال ۹۷ پروژه‌های بزرگی از جمله تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بهره‌برداری از فاز 13، 20 و 24، ساخت 10 سکوی نفتی که تکنولوژی آن بر عهده کشورهای اروپایی بوده است از جمله همکاری قرارگاه سازندگی با وزارت نفن در سال 97 است.

وی در پاسخ به اینکه در صورتی که آمریکا از برجام خارج شود و تحریم‌ها دوباره اعمال شوند، آیا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آمادگی دارد که جایگزین شرکت‌های خارجی شود، گفت: ما از زمانی که انقلاب کردیم دشمن شروع به تحریم کرد و ما در طول دفاع مقدس نشان دادیم که با تمام سختی‌ها و کاستی می‌توانیم پیروز شویم و امروز ما در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با نیروی انسانی که در اختیار داریم 200 لشکر سازندگی داریم و آماده شرایط گوناگون هستیم.

وی ادامه داد: نباید از تحریم‌ها ترسید، بلکه باید با تدبیر آن را مدیریت کرد و قرارگاه خاتم در پروژه‌های مختلف نشان داد که می شود در کنار تحریم کارهای بزرگ انجام داد و آن را با تدبیر مدیریت کرد.

سردار عبدالهی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه آب، دریا، زیر ساخت ریلی و نفت پروژه‌های بزرگی را اجرا کرده، افزود: در حوزه آب از مجموع 45 میلیارد متر مکعب سدی که ساخته شده 25 میلیارد متر مکعب آن توسط قرارگاه سازندگی ساخته شده است؛ در حوزه ریلی و راه بیش از 4 هزار کیلومتر راه و راه آهن توسط قرارگاه خاتم الانبیا ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه امروز مهم‌ترین چالش ما موضوع آب است، افزود: قرارگاه خاتم الانبیا 100 درصد آماده انتقال آب از هر مکانی که بگویند را دارد و در این خصوص طرحی به عنوان «ناب» به دولت داده شد که در حال پیگیری است که می‌تواند مشکل آب را برطرف کند.

سردار عبداللهی در خصوص شرکت صدرا خاطرنشان کرد: شرکت صدرا یکی از شرکت‌هایی بود که در حال ورشکستی بود که خوشبختانه با کارهای صورت گرفته امروز یکی از شرکت‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و کارهای بزرگی در خصوص ساخت شناور و کشتی در کشور انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار