رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران:

ماندن یا رفتن آمریکا از برجام برایمان موضوعیت مستقلی ندارد/ آمادگی داریم کشور را در هر شرایطی اداره کنیم

وزیر کشور گفت: ماندن یا خارج شدن آمریکا از برجام، موضوعیت مستقلی ندارد و آمادگی داریم کشور را در هر شرایطی اداره کنیم.
کد خبر: ۲۹۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ - 07May 2018

ماندن یا رفتن آمریکا از برجام برایمان موضوعیت مستقلی ندارد/ آمادگی داریم کشور را در هر شرایطی اداره کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت در حاشیه نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها در جمع خبرنگاران درباره احتمال خروج آمریکا از برجام اظهار داشت:‌ ماندن یا خارج شدن آمریکا از برجام برای ما در وزارت کشور و کل دولت موضوعیت مستقلی ندارد.

وی با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود در پیمان برجام ادامه داد: جمهوری اسلامی وارد پیمانی در سطح بین المللی شد، به تعهداتش عمل کرد و افکار عمومی دنیا نیز این موضوع را می‌دانند.

رحمانی‌فضلی گفت: بحث بدعهدی‌ها و بی‌وفایی‌های آمریکا در برجام اتمام حجتی برای همه کشورها، نهادهای بین المللی و دولت‌هاست تا آمریکا را بهتر و بیشتر بشناسند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ما ملتی مستقل هستیم و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی داریم، بیان کرد: در طول 40 سال گذشته ملت ما نشان داده که برای هر شرایطی آماده است، چنانچه در دوران جنگ و تحریم‌ها کشور را به خوبی اداره کردیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم نظام بین الملل برای تعهدات و پیمان‌هایش ارزش قائل شود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که هر روز با بهانه‌هایی پیمان‌هایشان را لغو می‌کنند و در مورد برجام می‌گویند دوباره صحبت کنیم و موضوعات جدیدی را در دستور کار قرار دهیم تا متن قبلی توافق اصلاح شود.

رحمانی‌فضلی افزود: ما به هیچ وجه به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و ملتمان تجربه و آمادگی لازم را دارد.

وزیر کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری، دولت، سایر قوا، همه دستگاه‌ها و نهادها آمادگی‌های لازم را دارند تا در هر شرایطی کشور را اداره کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار