آغاز عملیات گسترده تعقیب داعش در الأنبار/ ترور یک نامزد دیگر انتخاباتی

منابع نظامی از آغاز عملیات گسترده تعقیب داعش در الأنبار عراق در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۲۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ - 07May 2018

سرلشکر باقری: هر گونه چشم داشتی به ایران اسلامی، نتیجه‌ای جز تلفات و هزینه برای دشمن نخواهد داشت/ اقتدار دفاعی ایران خدشه ناپذیر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه، نیروهای عراقی عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش و کنترل مرزهای مشترک با سوریه به منظور برقراری امنیت استان الانبار در طول برگزاری انتخابات پارلمانی آغاز کرده‌اند.

یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه گفت که نیروهای امنیتی عملیات امنیتی گسترده‌ای برای تعقیب هسته‌های گروه تروریستی داعش در دورترین نقطه غربی استان الانبار را آغز کردند.

وی گفت که عملیات تعقیب تروریست‌ها با استناد به اطلاعات ارائه شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی که مکان حضور برخی از این هسته‌ها را مشخص کرده، آغاز شده است.

این منبع تاکید کرد که نیروهای عراقی به تعقیب هسته‌های داعش و گسترده کردن عملیات خود تا پایان برگزاری انتخابات را ادامه خواهند داد.

وی اظهار داشت که تحرکاتی که اخیرا هسته‌های داعش در صحرای غربی عراق انجام داده‌اند نشان دهنده تصمیم این گروه تروریستی برای آغاز موج جدیدی از حملات تروریستی است.

به گفته این منبع نظامی، جنگنده‌های ارتش عراق در این عملیات مشارکت دارند و پوشش هوایی را برای نیروهای مهاجم فراهم می‌کنند.

از سوی دیگر یک افسر فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که این عملیات در راستای برقراری امنیت استان الأنبار در طول مدت برگزاری انتخابات آغاز شده و این عملیات تا مرزهای سوریه امتداد خواهد یافت و نیروهای عراقی حضور خود در این مناطق را تقویت کرده‌اند.

وی گفت که این عملیات بر مسدود کردن روزنه‌ها در مرزهای سوریه و خنثی کردن هرگونه تلاش برای نفوذ به خاک عراق متمرکز خواهد بود. همچنین این عملیات از طریق هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش آن‌ها را در موضع دفاعی قرار می‌دهد و در نتیجه تمام نقشه‌های آن‌ها برای انجام هرگونه حمله‌ای متوقف خواهد شد.

استان الانبار طی چند روز گذشته بعد از انتشار اخباری در خصوص عبور و مرور عناصر داعش در این استان با لباس نظامی، شاهد تدابیر شدید امنیتی است.

"هیثم الفهداوی" یکی از فرماندهان عشایری می‌گوید که نیروهای امنیتی عراق و نیروهای عشایری برای برقراری مناطق استان الأنبار در برابر هرگونه حمله گروه تروریستی داعش، تلاش می‌کنند.

وی گفت: اوضاع امنیتی در استان الانبار نسبتا آرام است و با توجه به این تدابیر امنیتی گسترده، ما فکر نمی‌کنیم که امکان انجام هرگونه حمله یا خشونت توسط داعش وجود داشته باشد.

این در حالی است که برخی از فرماندهان امنیتی استان الأنبار نگران حملات گروه تروریستی داعش به مراکز انتخاباتی و ضربه زدن به امنیت این استان در طول برگزاری انتخابات هستند.

انتخابات پارلمانی عراق دوازدهم ماه می یعنی شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

ترور یک نامزد دیگر انتخابات پارلمانی در موصل

منابع محلی گفتند که فاروق محمد زرزور نامزد برجسته ائتلاف الوطنیة (میهنی) به رهبری ایاد علاوی، در نزدیکی منزلش در روستای اللازاکه از توابع ناحیة القیارة درجنوب موصل توسط افراد مسلح ترور شد.

یکی از منابع گفت که زرزور هنگام بازگشت از مسجد پس از به جا آوردن نماز صبح از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت.

ائتلاف میهنی عراق این حادثه را محکوم کرد و خواستار تحقیقی فوری برای شناسایی علل وقوع آن شد.

این ائتلاف همچنین فراهم کردن حمایت لازم از نامزدها و جلوگیری از هدف قرار دادن آن‌ها را خواستار شد.

طی چند هفته گذشته دو نامزد انتخابات عراق کشته شدند که یکی در پی درگیری قبیله‌ای و دیگری در پی یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها