روحانی در پرسش مهر تصریح کرد:

چگونه از آب های ایران می توانیم نگهداری کنیم؟

رییس جمهور پرسش سال تحصیلی جدید را اینگونه مطرح کرد که برای اینکه سنت نیکوی سال های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می پرسم عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبه رو است، هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 23September 2014

چگونه از آب های ایران می توانیم نگهداری کنیم؟

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیین آغاز سال تحصیلی 94 - 1393 صبح امروز (سه شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان این وزارتخانه در دبستان دخترانه شاهد حضرت زینب (ص) شهرک آپادانا در منطقه پنج شهرداری تهران برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم پیام حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» را به مناسبت آغاز سال تحصیلی 94-93 قرائت کرد.

رییس جمهور در این پیام، آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز صمیمانه تبریک گفت و اظهار داشت: مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش، بنیادی ترین بخش توسعه کشور است. در شرایط کنونی کشور، ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه، معلمان، مربیان و دانش آموزان این سرزمین هستند.

رئیس جمهور در این پیام یادآور شد: راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می گذرد، استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم بالا است باید به کشف و پرورش آنها بیشتر و بهتر بپردازیم.

روحانی خاطرنشان کرد: توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان نیز که قادر باشند در کنار تربیت ذهن و دانش اندوزی با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار کنند باید به آنان آموخت که جهان نو را خود بشناسند در آن زندگی کنند و در عین حال تعلق خاطر به دین، فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.

وی  در این پیام با تاکید بر این که «مدرسه ما باید بتواند دانش آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند، اظهار داشت: مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت، گفت و گو و مدارا است.

رئیس جمهور در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما کمک کنید تا به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم مدرسه ای که پناهگاه همه شما و ما باشد، می دانم که آموزش و پرورش ما تا رسیدن به این نقطه هنوز تنگناهای زیادی دارد.

وی در این پیام افزود: کمبودها و کاستی های اقتصادی و آموزشی معلمان و دانش آموزان عزیز ما را در دستیابی آسان به این هدف با مشکل روبه رو می کند. معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه هستند تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت کنند و دانش آموزان ما به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالاتر ببرند.

رئیس جمهور در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: بسیار مایل بودم که امسال نیز می توانستم چون سال پیش هم پا و همراه معلمان، دانش آموزان و پدران و مادرانشان در نشاط و جنب و جوش روز اول ماه مهر شرکت می کردم و آهنگ دلنشین زنگ مهر و زندگی را از نزدیک در مدرسه می شنیدم اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد این توفیق را از من گرفت در آنجا هم در خدمت شما و نیازمند دعای همه شما هستم.

روحانی در پایان این پیام، پرسش سال تحصیلی جدید را اینگونه مطرح کرد که برای این که سنت نیکوی سال های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می پرسم عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبه رو است هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار