حجت الاسلام محمدحسنی در بازدید از نمایشگاه کتاب تاکید کرد؛

ضرورت معرفی بُعد علمی و فرهنگی ارتش به مردم

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از وظایف این سازمان این است که بُعد علمی و فرهنگی ارتش را به مانند بعد نظامی به مردم معرفی کند.
کد خبر: ۲۹۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ - 07May 2018

ضرورت معرفی بُعد علمی و فرهنگی ارتش به مردمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ظهر امروز (دوشنبه 17 اردیبهشت ماه) در بازدید از سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب و غرفه سازمان عقیدتی که جانشین، معاونین و مدیران ارشد این سازمان، وی را همراهی می‌کردند، ضمن عرض خسته نباشید به برپاکنندگان این رویداد ملی فرهنگی، برپایی چنین نمایشگاه مهم فرهنگی را از مصادیق جهاد کبیر دانست و دست‌اندرکاران نمایشگاه و اهالی رسانه که پوشش خبری این رویداد ملی فرهنگی را به عهده دارند را مجاهدان در راه خدا خواند.

وی عنوان کرد: فلسفه ارتش در اسلام با فلسفه ارتش در سایر ادیان کاملا متفاوت است؛ چرا که هدف اصلی جهاد در اسلام تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اهمیت جایگاه کتاب در اسلام را به همین دلیل دانست و اضافه کرد: امروز ارتشیان دلاور ما اهل قلم و اهل کتاب هستند و همانطور که در عرصه نظامی تولید اقتدار می‌کنند در عرصه نظامی تولید فکر، دانش و بینش هم می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز مردم از نظر نظامی ارتش را می‌شناسند ولی آنطور که باید از نظر فرهنگی با فعالیت‌ها و بعد اهل‌قلم بودن ارتشیان آشنایی ندارند، ادامه داد: در این راستا یکی از وظایف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این است که بعد علمی و فرهنگی ارتش را به مانند بعد نظامی به مردم معرفی کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: ما بایستی تفاهم‌نامه‌هایی با متولیان عرصه فرهنگ از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم تا از این طریق تبادل ظرفیت و تعامل کنیم تا هم آن‌ها بتوانند از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی ارتش استفاده کنند و هم ارتش بتواند از ظرفیت فرهنگی موجود در کشور نهایت بهره را ببرد.

وی با بیان اینکه از این طریق ‌می‌توان سطح فرهنگی و کتابخوانی در ارتش را ارتقا داد، اظهار امیدواری کرد: نظامیان در کنار فراگیری علوم و فنون نظامی بیش از پیش به مطالعه کتاب بپردازند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها