حجت‌الاسلام ولی‌زاده:

شهدای مدافع حرم مروج فرهنگ شهادت در دنیا شدند

مشاور هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر ما فرهنگ شهادت را نهادینه کنیم، نظام و انقلاب را بیمه کرده‌ایم و استمرار نظام و انقلاب ما تا امروز مدیون فرهنگ شهادت‌طلبی است.
کد خبر: ۲۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 08May 2018

شهدای مدافع حرم مروج فرهنگ شهادت در دنیا شدند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده مشاور هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری در نشست حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فرمانداری تنکابن با اشاره به آموزه‌های دینی درباره فرهنگ ایثار و  شهادت با بیان اینکه  ابلاغ قانون خدمات جامعه ایثارگران در دولت تدبیر و امید انجام شد، اظهار داشت: این یکی از اقدامات مهم دولت درباره ایثارگران بوده و دومین اقدامات دولت تدبیر و امید تشکیل شورای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.

مشاور امور هماهنگی ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه سومین اقدام دولت برای ایثارگران تدوین سند راهبردی است، خاطرنشان کرد: 2 میلیون ایثارگر فاقد متولی در کشور داریم و نمی‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند که با سند راهبردی و ابلاغ آن، 13 وزیر مامور شدند تا این سند را تدوین کنند.

ولی‌زاده پرداخت معوقه‌های خانواده‌های شهدا را  از دیگر اقدامات دولت دانست و اضافه کرد: در فروردین‌ماه سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان بدهی معوقه خانواده شهدا پرداخت شد و دولت با جدیت پیگیر ساماندهی گلزار شهدا است و شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت مامور است تا پیگیر این طرح در استانها و شهرستان ها باشند.

این مسوول با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: اگر ما این فرهنگ را نهادینه کنیم، نظام و انقلاب را بیمه کردیم و استمرار نظام و انقلاب ما تا امروز مدیون فرهنگ شهادت طلبی شهدا است.

وی با اشاره به جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: این شهدا  فرهنگ شهادت طلبی را به دنیا فهماندند.

این مسوول با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر می‌گردد، یادآور شد: در قالب اجرای تئاتر و نمایش می‌توان این فرهنگ را رواج داد.

وی با تاکید بر اینکه زندگینامه شهدا باید در ادارات چاپ شود، اضافه کرد: بالابردن تکریم خانواده‌های شهدا و تبیین این فرهنگ در بین دانش آموزان و دانشجویان از دیگر راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

ولی زاده درباره برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: یادواره‌ها محل تسویه حساب سیاسی نیست و باید در آنها فرهنگ شهادت و ایثار ترویج شود.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار