سردار اشتری در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

ضرورت برخورد با شبکه‌های بین‌المللی توزیع موادمخدر در فضای سایبر

فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت برخورد با باندها و شبکه‌های بین‌المللی توزیع موادمخدر در فضای سایبر با همکاری کشورها تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ - 08May 2018

ضرورت برخورد با شبکه‌های بین‌المللی توزیع موادمخدر در فضای سایبربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در حاشیه ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری آسیا و اروپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری اوراسیا به میزبانی پلیس ایران کار خود را شروع کرد. این نشست به مدت سه روز و با حضور 17 کشور و سازمان اینترپل آغاز شد.

وی ادامه داد: امیدواریم به اهداف از پیش تعیین شده، هماهنگی بیشتر در جهت شناسایی مجرمین و برخورد با جرایم فضای مجازی دست یابیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: مهمتزین اهداف این نشست اشتراک گذاری اطلاعات کشورهای عضو، پی‌جویی و پیگیری جرایم در فضای سایبر و همکاری و هماهنگی کشورهای عضو است.

این مقام عالی انتظامی افزود: امروز در فضای سایبر جرایمی رخ می‌دهد که اگر مسئولین مربوطه و به خصوص پلیس‌های کشورها نظارت کامل بر این مجرمین نداشته باشند، موجب ضرر و زیان به سازمان‌ها، نهادها و مردم کشورها خواهد شد.

فرمانده ناجا در ادامه تاکید کرد: برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی در فضای سایبر نیازمند همکاری همه کشورها هستیم و امیدواریم این نشست بتواند این هماهنگی را ایجاد کند.

وی در خصوص برخورد با باندها و شبکه‌های مواد مخدر در فضای سایبر اظهار داشت: باید ظرفیتی در بین کشورها ایجاد شود تا بتوانیم برخورد سریع و به موقعی با این شبکه‌ها داشته باشیم.

سردار اشتری افزود: در مجموع این نشست باعث امنیت، آرامش و آسایش کاربران می‌شود.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا کمک‌هایی از طرف کشورها برای شناسایی مجرمین به ایران شده است، گفت: متاسفانه کمک‌های بخصوصی از طرف کشورها و سازمان‌های مربوطه به پلیس فتای ایران نشده است؛ اما در مقابل پلیس فتای ایران همکاری خوبی با سازمان‌های بین المللی و دیگر کشورها داشته است.

وی در خصوص گرام (پول دیحیتال تلگرام) هم گفت: در این خصوص محدودیت‌هایی در این زمینه است و این موضوع در حال پیگیری است. با هماهنگی پلیس و دستگاه قضا در حال رسیدگی هستیم و حتماً مردم مراقبت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار