همکاری کمیته امداد خراسان شمالی در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: با تمام توان در جهت حفظ آثار دفاع مقدس استان همکاری می‌کنیم.
کد خبر: ۲۹۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ - 08May 2018

همکاری کمیته امداد خراسان شمالی در جهت حفظ آثار دفاع مقدس استانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان که در خصوص تکمیل دانش‌نامه و اسناد دفاع مقدس استان برگزار شده بود، گفت: اگر بتوانیم فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در طول دوران دفاع مقدس را به نسل فعلی منتقل کنیم، اداره کردن کشور آسان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس در استان خراسان شمالی، بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم این تشکل‌ها انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است، زیرا زنده کردن آن فرهنگ و صبر و مقاومت مردم می‌تواند در پیشرفت نظام تاثیر بسیاری داشته باشد.

امیری با بیان این‌که در زمان جنگ یکی از عوامل پیروزی بر دشمن، عشق به ولایت بود، افزود: اگر امروزه همین عشق به ولایت و عشق به رهبری وجود داشته باشد و گوش به فرمان رهبری باشیم، آسیبی به کشور وارد نخواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان کرد: هدف از این جلسه نگهداری و زنده کردن اسناد دوران دفاع مقدس و نقش کمیته امداد در آن زمان است، بنابراین اسناد اداری که در این خصوص وجود دارد را اگر کمیته امداد استان شرایط نگهداری آن را دارد، نگهداری می‌کند در غیر این‌صورت اصل سند به سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس کشور انتقال داده می‌شود.

وی افزود: در مورد اسناد شخصی نیز، اسناد افراد رزمنده و ایثارگر که در کمیته امداد استان مشغول به کار و یا بازنشسته هستند دریافت و فایل الکترونیکی آن به سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس کشور انتقال داده و سند اصلی به خود اشخاص بازگردانده می‌شود.

«عباس اهرابی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار داشت: موارد مطرح شده در این جلسه را در دستور کار خود قرار می‌دهیم و با تمام توان در جهت حفظ آثار دفاع مقدس استان همکاری می‌کنیم.

خاطرنشان می‌شود در این جسله مقرر شد تا جلسه کارگروه تخصصی بین مدیر دانش‌نامه و اسناد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با افراد اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در خصوص همکاری بیشتر در جهت دریافت اسناد و تشکیل پرونده علمی دفاع مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار