تکلیف ­گرایی کلید واژه مدیریت امام راحل در دفاع مقدس بود

استاد دانشگاه گفت: در تاریخ جنگ­ های دنیا از دوران باستان گرفته تا به امروز، دفاع مقدس تنها جنگی بود که بر اساس ادای تکلیف انجام شد و محور رفتار بنیانگذار انقلاب اسلامی در این مقطع تاریخی و حتی قبل و بعد از آن نیز تکلیف­ گرایی بود.
کد خبر: ۲۹۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 08May 2018

تکلیف ­گرایی کلید واژه مدیریت امام راحل در دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به دنبال برگزاری سومین همایش بصیرتی معاونین، روسا و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مشهد، «حسین نداف» استاد دانشگاه صبح امروز در جمع مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به تشریح نقش مدیریت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: در تاریخ جنگ­ های دنیا از دوران باستان گرفته تا به امروز، دفاع مقدس تنها جنگی بود که بر اساس ادای تکلیف انجام شد. محور رفتار بنیانگذار انقلاب اسلامی، در این مقطع تاریخی و حتی قبل و بعد از آن نیز تکلیف­ گرایی بود. امام راحل در این دوران به ما می­ فرمودند «در جنگ چه بکشید و چه کشته شوید پیروز هستید». این چنین منطقی، منطق مهمی است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با ارائه این منطق به دنبال آن بودند تا این مبحث تئوری و عملی را به جامعه ما بیاموزند تا با حرکت بر مدار این آموخته، پیروزی از آن جبهه حق شود.

نداف خاطر نشان کرد: تجارب میدانی دفاع مقدس به خوبی بیانگر این حقیقت است که ما می ­توانیم با همین بضاعت و توانمندی دشمن را بر روی زمین منگنه کنیم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: امام (ره) در یکی از بیاناتشان فرموده بودند که «در طول عمرم هرگز از چیزی نترسیدم». ایشان با این کلامشان به دنبال آن بودند تا این تفکر را به جامعه تزریق کنند که در کارهایتان نترسید و به تکلیف عمل کنید تا نصرت خداوند شامل حال شما بشود. اگر جامعه امروز ما، همین دستورالعمل را سرلوحه ­ی کارهای خود قرار دهد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مشخصاً بعد از پایان جنگ تحمیلی و در راستای تحقق اهداف کلان جمهوری اسلامی و عمل به منویات امام خمینی(ره) و بعد از ایشان اجرای منویات مقام معظم رهبری، با اقدامی استراتژیک و با برنامه ­ریزی، هسته­ های مقاومت اسلامی در جغرافیای شیعه سازماندهی شد.

نداف ابراز داشت: معمار کبیر انقلاب بعد از تشکیل بسیج مستضعفین، تشکیل بسیج امت اسلامی را مطرح کردند. ایشان آزادی ممالک اسلامی از یوغ استعمارگران را در گرو تشکیل هسته­ های مقاومت می ­دانستند. لذا اجرای این مهم در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفت. در بعضی کشورها این هسته ­ها تشکیل شد و به نتایج خوبی نیز دست پیدا کردند و در بعضی کشورها نیز این طرح اجرایی نشد.

این استاد دانشگاه در پایان در خصوص اهمیت مراکز فرهنگی دفاع مقدس گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید به عنوان یک مرکز گفتمان سازی و فرهنگ سازی میزبان جوانان و اقشار مختلف مردم باشد. این مرکز باید برای جامعه هدف، نقش یک دانشگاه را ایفا کند؛ یعنی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید باور و اندیشه ایجاد و تولید شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار