ماجرای تبلیغات «به وقت شام» در کورش به سبک داعش+ فیلم

شب گذشته آیین رونمایی از آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «به وقت شام» با اتفاقی خاص و عجیب همراه شد.
کد خبر: ۲۹۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ - 08May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شب گذشته آیین رونمایی از آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «به وقت شام»، با اتفاقی خاص و عجیب همراه شد.

این برنامه با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارن همایون فر و جمعی دیگر از بازیگران این فیلم تدارک دیده شده بود. اما پیش از آغاز مراسم تیم تبلیغاتی فیلم در اقدامی غافلگیر کننده افرادی را با شکل و شمایل داعشی فیلم و نیز با اسب و شمشیر به پردیس کورش آوردند.

خیلی از مردمی که در این مراسم حضور داشتند، با دیدن چنین صحنه ای با هیجان بالا شروع به فیلمبرداری و عکس گرفتن از این ماجرا کردند. هر چند عده ای از کودکان و افراد مسن که مطلع از این جریان نبودند، دچار وحشت و دلهره شدند. به هر حال، این اتفاق و این نوع تبلیغات، باعث شد ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این فیلم، با انتشار مطلبی در فضای مجازی ضمن عذرخواهی از همه کسانی که در پی این تبلیغ دچار رعب و وحشت شده اند، از برنامه ریزی برای چنین مراسمی اظهار بی اطلاعی کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد برخی رسانه‌های خبری این اتفاق را به شدت در بوق و کرنا کرده اند و به نوعی در حال گل آلود کردن آب هستند. به گونه‌ای که با انتشار فیلم‌هایی از زوایای مختلف به دنبال تخریب فیلم بودند اما ماجرا آنطور نبود که در فضای رسانه‌ای منتشر شد و کسانی که آنجا حضور داشتند می‌توانند شاهد ماجرای اصلی باشند. 

توجه به این نکته هم لازم به نظر می‌رسد که تبلیغات برای فروش یک فیلم سینمایی، بسیار اهمیت دارد. هر تیم تبلیغاتی هم روشی خاص و ویژه را برای این کار در نظر می‌گیرد. معمولا در بسیاری از کشور‌های خارجی و حتی در کشور خودمان برنامه‌های دوربین مخفی بسیاری با موضوعات متنوع و بعضا ترسناک برگزار می‌شود.

اتفاقاتی که در ابتدا شاید باعث ترس، وحشت و هیجان بالای مخاطب شود، اما در نهایت مخاطب آن را به خوبی می‌پذیرد. البته این هم اهمیت دارد که میزان ایجاد ترس هم اهمیت دارد؛ گاه ترس ناشی از دیدن برخی صحنه‌ها در یک فیلم تا مدت‌ها در اذهان می‌ماند، چه رسد به اینکه در دنیای واقعی هم با آن‌ها مواجه شویم.

پس از همه این جوسازی‌های رسانه ای، علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کورش گفت: حضور بازیگران با چهره‌های داعشی در پردیس سینمایی کورش یک برنامه تبلیغاتی بود تا بتواند فیلم «به وقت شام» را دوباره بر سر زبان‌ها بیاورد.  جالب است بدانید این اثر سینمایی شب گذشته (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) نسبت به شب‌های دیگر بیش از ۲ برابر فروش داشت!

وی ادامه داد: شاید در حاشیه اجرای این نمایش یک یا دو نفر ترسیده باشند، اما نباید فراموش کرد که این گونه برنامه‌ها معمولا برپایه غافلگیری است.

البته که چنین نوع تبلیغی برای یک فیلم سینمایی، مناسب به نظر نمی‌رسد؛ اما این حد از جوسازی علیه سازندگان این فیلم و ... هم به نظر منطقی نمی‌آید.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار