مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان:

شهدا برای اسلام و حفظ حقیقت خود را فدا کردند

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان گفت: شهدا برای دین اسلام، حفظ حقیقت و شرف ما، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
کد خبر: ۲۹۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ - 08May 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «محمدرضا حسنی سعدی» امروز (سه شنبه 18 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت در دبیرستان ثارالله کرمان اظهار داشت: شهدا برای دین اسلام، حفظ حقیقت و شرف ما جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی گفت: پدران و مادران شهدا برای فرزندان خود آرزوها داشتند ولی جنگ نابرابر که شد، با سخاوت جوانان خود را برای آسایش شما دانش آموزان دادند تا با آرامش و راحتی درس بخوانید.

حسنی سعدی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: در مقابل گذشت و ایثاری که شهدا انجام دادند، اطاعت از رهبری و پشتیبان ولایت بودن، مواظبت از نماز و حجاب، کار و تلاش و درس خواندن را از شما انتظار دارند.

وی با اشاره به اینکه ما در مقابل شهدا مسئولیم و مدیون آنها و خانواده های این عزیزان هستیم، ادامه داد: شما دانش آموزان باید طوری درس بخوانید و افتخار خانواده و کشور شوید که مشکلات و نیازهای جامعه را خود بر طرف کنید.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه به خاطراتی از شهدای کرمان پرداخت و افزود: شهید غلامرضا لنگری زاده اولین شهید بسیجی کرمان است که آخرین صحبت این شهید عزیز از بی سیم این بود که سلام من را به حضرت آقا و حاج قاسم برسانید.

وی به نقل از همرزم شهید شهید غلامرضا لنگری زاده گفت: «وقتی متوجه شدیم غلامرضا شهید شده همه گریه می کردند و ایشان با اینکه خیلی نبود که به سوریه آمده بود ولی با شجاعتی که داشت، فرمانده گردان ضد زره شد و اگرگذشت و ایثار شهید غلامرضا لنگری زاده نبود 40 نفر از عزیزان ما توسط دشمن شهید می شدند.»

شهدا برای دین اسلام و حفظ حقیقت خود را فدا کردند// در حال ویرایش
در ادامه این مراسم محمد دانشی، پدرشهید احمد دانشی گفت: احمد خیلی اصرار داشت که به جبهه برود وهرچه مادرش به او می‌گفت تو جثه کوچکی داری، قول نمی کرد و بالاخره مجوزاعزام به جبهه را گرفت، اما نمی‌دانستیم چطورتوانست برود و بعد‌ متوجه شدیم که در شناسنامه‌اش دست برده است.

وی گفت: بعد ازعملیات کربلای 4 دیگر خبری از احمد نداشتیم ودوستان احمد همه به مرخصی آمدند ولی خبری از احمد نبود وطولی نکشید که خبر شهید شدن احمد را به ما دادند.

محمد دانشی افزود: احمد در یگان دریایی به عنوان بیسیم‌چی مشغول بود و در حین عملیات خمپاره به وسط قایق آنها اصابت می‌کند و ایشان به شهادت می رسد و جنازه پسرم هنوز به دست ما نرسیده است.

گفتنی است پدرشهید احمد دانشی به یاد فرزندش نخستین کتاب خود را در حوزه دفاع مقدس با عنوان «هنرعشق» برای کنگره سرداران شهید استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نوشته است و ترجمه «منظوم زیارت جامعه کبیره» و «دعای ابوحمزه»، «رندان جرعه‌نوش»، «آینه دل»، «در حریم عشق»، «زلال معرفت »و «چند کتاب در یک کتاب » از دیگر تالیفات این معلم عزیز  است.

در ادامه همسرشهید معلم «حاج اکبر قاضی زاده » گفت: خصوصیت بارز شهید قاضی زاده ولایتی بودن ایشان بود و با اینکه درمجموعه آموزش وپرورش کارش بسیارسنگین بود، ولی زمانی که حضرت امام (ره) فرمودند: به جبهه بروید و ایشان اطاعت امر کردند.

شهدا برای دین اسلام و حفظ حقیقت خود را فدا کردند// در حال ویرایش
وی گفت: حاج اکبر بسیارمسئولیت پذیربود و با اینکه در جبهه حضور داشت، امورات و اخبار مربوط به آموزش و پرورش را نیزازهمان جا پیگیری می کرد و تا زمانی که ایشان درجبهه بود ما تنها از سلامتی ایشان خبردارمی شدیم و زمانی هم که به مرخصی می آمد به اداره می رفت، تا دیروقت به خانه نمی آمد.

دهقانی افزود: شهید قاضی زاده برای مطالعه برنامه ریزی داشت و حتما می بایست روزانه مطالعه داشته باشد وعهد کرده بود که اگر روزی رسید نتوانست مطالعه کند، فردای آن روز را روزه بگیرد.

شهدا برای دین اسلام و حفظ حقیقت خود را فدا کردند// در حال ویرایش
همچنین همسر شهید مدافع حرم غلامرضا لنگری زاده نیز به بیان خاطراتی از شهید بزرگوارپرداخت و گفت: اگر فردی اراده کند که درراه اسلام شهید شود، قبل ازآن باید ازسیم خاردارهای دنیایی رد شده باشد و غلامرضا از زندگی، من و دو فرزندم به سختی رد شد و ایشان بسیار به دخترم وابسته بود و به سختی توانست از ایشان دل بکنند.

وی گفت: هرمادری دوست دارد زمان تولد فرزندش، همسرش در کنارش باشد و من نزدیک وضع حمل خود از غلامرضا خواستم که به ایران بیاید و ایشان گفتند: من نمی توانم، اینجا عملیات است و یک خواسته ای دارم اینکه فرزندمان که به دنیا آمد، عکس فرزندمان را برایم نفرست که می ترسم دلم بلرزد و وابسته شوم.

خانم میرتاج الدینی گفت: همراه با غلامرضا به گلزار شهدا زیاد می آمدیم و ایشان به شهید فرخ یزدان پناه علاقه زیادی داشت و همیشه می گفت: اینجا جای قبرمن است و من فقط گوش می دادم و زمانی که ایشان را خواستند دفن کنند در ظاهر جایی کنار شهید نبود ولی بر اساس خواسته ایشان وقتی جای قبر را می کنند، دقیقا قبری که 30 سال خالی بود و شهید لنگری زاده در کنارمزار شهید فرخ یزدان‌پناه به خاک سپرده شد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما فکر نکنید ما دل نداریم وما وابسته به خانواده هایمان نیستم و اینکه دختر6 ساله من هنوز که هنوز است احوال بابایش را می گیرد و برایش خیلی سخت است که در این سن بار سنگین یتیمی را تحمل کند و تنها چیزی که آنها از شما می خواهند ادامه دادن راه شهدا است.

در ادامه این مراسم با شکوه، از معلم بزرگوار«محمد دانشی» پدرشهید احمد دانشی و مادر بزرگوارشهید دانشی، فاطمه دهقانی معلم و همسر شهید معلم «حاج اکبر قاضی زاده» وهمسر شهید مدافع حرم «غلامرضا لنگری زاده» تجلیل شد.
شایان ذکر است این مراسم با هدف تجلیل از بزرگداشت مقام معلم وازاسوه های ایثارگر این عرصه و به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس و دبیرستان دخترانه ثارالله برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار