حجت‌الاسلام رفیعی:

منبر باید بتواند به شبهات مردم پاسخ دهد

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: منبر باید با جاذبه باشد و بتواند اعتقادات مردم را بالا ببرد و شبهات آن‌ها را پاسخ دهد.
کد خبر: ۲۹۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ - 08May 2018

منبر باید بتواند به شبهات مردم پاسخ دهدبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه سه‌شنبه در سلسله نشست‌های طلیعه رمضان که در مرکز همایش غدیر برگزار شد، با بیان اینکه توصیه داریم تا در ماه رمضان مبلغان در منبرهایشان به قرآن و موضوعات قرانی بپردازند، اظهار داشت: دردهای بشر چهار مورد کفر، نفاق، انحراف و ذلالت است که قرآن این‌ها را درمان می‌کند؛ حضرت علی (ع) قران را «شِفَاءً مِنْ أَکبَرِ الدَّاءِ» معرفی نموده است.

وی اظهار کرد: قرآن هنوز در جامعه ما یک امر عمومی نشده است در حالی که همه به قرآن عشق می‌ورزند اما عده کمی همواره آن را تلاوت می‌کنند و کمتر افرادی در آن تدبر می‌کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که بحث قرآنی و تفسیر قرآن برای مردم جاذبه فراوانی دارد، افزود: مبلغان به تفسیر تبلیغی توجه کنند یعنی تفسیر همراه بیان تاریخ، قصه و موضوعات دیگر باشد نه اینکه تنها به ترجمه کردن بسنده کنند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه تفسیر به دو صورت ترتیبی و موضوعی ارائه می‌شود، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان طی چند جلسه در خصوص خود قرآن و اعجاز آن برای مردم سخن بگویید.

وی با اشاره به اینکه هنر یک مبلغ باید در ایجاد عناوین و تیتر برای یک موضوع باشد، گفت: منبر باید به قدری جاذبه داشته باشد که مخاطب را به دنبال خود بکشد؛ مردم از تکراری بودن و بی‌محتوا بودن منبرها گله دارند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز اکثر منبرهای ما اعتقادی نیستند و لذا یک منبر باید بتواند اعتقادات مردم را بالا ببرد و شبهات آن‌ها را پاسخ دهد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه ظلم است اگر در ماه رمضان در منبرها به غیر از قرآن پرداخته شود، گفت: منبر باید نکات آموزشی برای مخاطبش داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار