در حاشیه چهاردهمین نشست نظامی ایران و عمان؛

ناوگروه نظامی کشور سلطنتی عمان وارد بندرعباس شد/ برگزاری تمرین مشترک نظامی بین ایران و عمان در تنگه هرمز

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش از ناوگروه نظامی کشور سلطنتی عمان در بندرعباس استقبال کرد.
کد خبر: ۲۹۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ - 09May 2018

ناوگروه نظامی کشور سلطنتی عمان وارد بندرعباس شد/ برگزاری تمرین مشترک نظامی بین ایران و عمان در تنگه هرمزبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بندرعباس، امیر دریادار دوم عرشه «مجتبی محمدی» فرمانده منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه نظامی کشور سلطنتی عمان اظهار داشت: از اینکه میزبان ناوگروه نظامی کشور عمان در بندرعباس هستیم بسیار خرسندم.

امیر دریادار محمدی ادامه داد: ارتباط ما با کشور عمان بسیار تنگاتنگ و بر اساس روابط دوستانه  بوده و تا کنون چندین بار رزمایش‌های مشترکی نیز با هم انجام داده‌ایم و آنها میزبان خوبی در بندر صلاله عمان برای ما بوده‌اند.

فرمانده منطقه یکم دریایی نداجا در خصوص تمرین مشترک با کشور عمان تصریح کرد: در این تمرین یگان‌های شناور دریایی و پروازی از نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی، اداره بنادر و دریانوردی و مرکز امداد نجات اداره بنادر استان هرمزگان نسبت به اجرای این تمرین مشترک اقدام می کنند.

وی افزود: هدف اصلی ما از این تمرین مشترک افزایش سرعت امدادرسانی به کشتی‌هایی که در تنگه هرمز و دریایی عمان در تردد هستند، است.

این فرمانده نظامی ادامه داد: از اینکه سعادت برگزاری تمرین مشترک با کشور عمان را پیدا کرده‌ایم بسیار خرسندم و امیدوارم در برنامه های مشترک بعدی از تمرین امداد و نجات فراتر رفته و با اعزام ناوگروه های نظامی بزرگتر شاهد تمرین‌های تخصصی‌تری برای دستیابی به اهداف مشترک باشیم.

محمدی در خصوص سایر برنامه های مشترک گفت: بازدید از یگان‌های نظامی طرفین، بازدید از شهر بندرعباس و برگزاری مسابقات ورزشی مشترک از سایر برنامه های ناوگروه اعزامی عمان به ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار