همایش مهارت آموزی سربازان-2/ سرلشکر باقری:

ایران برای اتمام حجت «برجام» را پذیرفت/ هیچ تردیدی در قدرت دفاعی ایران وجود ندارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی در قدرت دفاعی ایران برای مقابله با متجاوزان وجود ندارد، گفت: نظامیان آمریکایی‌، رییس جمهور بی‌خرد خود را آگاه ساخته‌اند که حمله به ایران تلفات زیادی به همراه دارد و دستاوردی هم نخواهد داشت.
کد خبر: ۲۹۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ - 09May 2018

هیچ تردیدی در قدرت دفاعی ایران برای مقابله با متجاوزان وجود نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه (سربازان) اظهار داشت: سرمایه انسانی از مهمترین ابعاد قدرت ملی کشور ما محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به سرمایه انسانی و جایگاه والای آن در مبانی دین مبین اسلام و رهنمودها و تدابیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان یک موضوع ویژه آمده است؛ البته سایر ابعاد قدرت ملی نیز در کنار نیروی انسانی جایگاه خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ابعاد قدرت در حوزه تجهیزاتی هستند، گفت: کیقیت و انگیزه نیروی انسانی در بهره‌برداری و بکارگیری تجهیزات و سامانه‌ها نیز موثر است. ما در نیروهای مسلح سرمایه انسانی را به عنوان یک سرمایه اصلی برای اجرای ماموریت اصلی نیروهای مسلح در جهت ایجاد امنیت و دفاع از کشور مورد توجه قرار می‌دهیم. خدا را شاکریم که با وقوع انقلاب اسلامی و روحی که توسط امام در این ملت دمیده شد، به لطف خدا این ملت بزرگ در تمامی مراحل در چهل سال گذشته در ابعاد دفاعی و امنیتی کاملاً سرافرازانه مسیر خود را به سمت آرمان‌ها در حال طی کردن است. کشوری که در سه قرن گذشته دائماً در منازعات شکست خورده و سرزمین خود را از دست داده است، در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس توانست در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعثی و 35 کشور حامیش ایستادگی کند؛ ملت ما سرافراز و پیروزمندانه از دفاع مقدس بیرون آمد و پس از آن هم که حوادث متعدد برای این ملت ایجاد کردند، نیروهای مسلح توانستند با پشتوانه ملت هوشمند از آن حوادث پیروزمندانه عبور کنند.

سرلشکر باقری گفت: نیروهای مسلح امروز در ابعادی به حاکمیت و دولت برای اداره عمومی کشور کمک می‌کنند و سرمایه انسانی نیروهای مسلح مورد کم‌توجهی و غفلت قرار نمی‌گیرد. همچنین ماموریت اصلی نیروهای مسلح یعنی دفاع از کشور هم در حال انجام است.

وی افزود: اگر امنیت و آرامش وجود دارد و از ثبات برخوردار هستیم، به این دلیل است که اعلام می‌کنیم نگرانی از بابت تهدیدات نداشته باشید و به برنامه‌ریزی برای توسعه کشور بپردازید.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: در قدرت دفاعی و توان کشور ما برای ایستادگی در برابر تهاجم و تجاوز دشمنان به ایران هیچ تردیدی وجود ندارد. در مدت بیش از یک سال که رییس جمهور آمریکا به قدرت رسیده، وزیر دفاع آن‌ها اذعان می‌کند که بارها به او فشار آورده شده تا به ایران حمله کند، ولی نظامیان آمریکایی‌، رییس جمهور بی‌خرد خود را آگاه ساختند که حمله به ایران تلفات زیادی به همراه دارد و دستاوردی هم نخواهد داشت.

وی بیان داشت: در سه ماه گذشته حاکم جوان و بی‌خرد عربستان با آمریکا همراه شده و به آمریکا اعلام می‌کند که شما به ایران حمله کنید، ما هزینه آن را پرداخت می‌کنیم. آمریکایی‌ها هم به عربستان می‌گویند اگر تو حمله کنی، ما اجازه پاسخگویی از سوی ایران و توسعه درگیری را نمی‌دهیم؛ اما هر دو پا پس می‌کشند و دیگری را به تهاجم ترغیب می‌کنند. این نعمتی است که خداوند به برکت همراهی ملت شریف، فرماندهی مدبرانه فرمانده معظم کل قوا و سخت‌کوشی و اخلاص و تلاش نیروهای مسلح عنایت کرده است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ما هنگامی که احساس می‌کنند، در صحنه دفاعی و نظامی امکان تجاوز و تهاجم را ندارند، به سمت مسیرهای کم خطری مانند جنگ اقتصادی رفته‌اند. همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ امروز با نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ اقتصادی است. آمریکایی‌ها در چند سال گذشته برای مبارزه اقتصادی با ایران در وزارت خزانه‌داری خود قرارگاهی ایجاد کرده‌اند که در این قرارگاه شبانه‌روزی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند تا حتی یک سنت و یک دلار به سمت ایران نیاید، ساز و کارهای اقتصاد پایدار با ایران شکل نگیرد و عرصه را بر ملت ایران تنگ‌تر کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود، اما ملت ما با کرامت و بزرگواری و برای اتمام حجت با جهان آن را پذیرفت و ما امروز با نظامی مواجه هستیم که حتی بر امضای خودش هم پایدار نمانده است.

سرلشکر باقری افزود: ما در داخل تجربه کرده‌ایم که اگر می‌خواهیم پایدار بمانیم، باید دست به زانوی خودمان بزنیم و به برجام و امثال آن تکیه نکنیم و ملت ایران آن‌قدر ظرفیت دارد که در آینده به عنوان قدرت منطقه‌ای و یا قدرت جهانی سر بلند کند و این منوط به تغییر نگاه به داخل است.

وی گفت: ابعاد اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بدان اشاره کرده‌اند، نه تنها در شعار که در عمل هم باید مورد عنایت مسئولان قرار گیرد. در این رابطه نگاه به درون و توجه به تولیدات داخلی و توسعه صادرات مورد توجه است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز گرفتاری بزرگ کشور فرهنگ کار است، گفت: این فرهنگ نشات گرفته از بیماری اقتصاد متکی بر نفت است و متاسفانه آماری که دولت از کار مفید کارمندان ارائه می‌کند، بسیار پایین است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اگر همه افراد روزانه دو شیفت با تمام توان کار کنند، شاید به چشم‌انداز 1404 برسیم؛ چراکه فاصله وجود دارد و باید همگی پای کار بیاییم و فرهنگ راحت طلبی را کنار بگذاریم.

وی در پایان از برگزاری جلسه‌ای با هیات دولت در آینده نزدیک در خصوص موضوع مهارت آموزی و اشتغال سربازان خبر داد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار