رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد؛

پرداخت تسهیلات 2 درصدی مهارت آموزی به سربازان وظیفه لرستانی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال ۱۰۰ هزار سرباز وظیفه در داخل پادگان‌ها تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند و به دانش آموختگان تسهیلاتی با نرخ سود 2 درصد داده می‌شود.
کد خبر: ۲۹۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ - 09May 2018

پرداخت تسهیلات 2 درصد به سربازان وظیفه لرستانیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از لرستان، «محمدحسین امید» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به توقف فعالیت چند مرکز دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: پیش از مصوبه شورای عالی اداری فعالیت تعدادی از مراکز علمی کاربردی دولتی و غیردولتی را متوقف کرده بودیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از این مراکز نیز خودشان درخواست توقف داده بودند، افزود: در این راستا تعداد مراکز ما از 1072 مرکز به 840 مرکز رسید، اما دو روز پیش مصوبه شورای عالی اداری نیز رسما لیست مراکزی که مجاز به پذیرش دانشجو نیستند را مشخص کرده و اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: در این راستا تکلیف مراکز ‌متعلق به نهادهای عمومی غیردولتی نیز ‌مشخص شد و مراکز جهاد دانشگاهی، شهرداری‌ها و هلال احمر‌ می‌توانند دانشجو پذیرش کنند.

وی با اشاره به توقف 281 مرکز دولتی تا مهر 97، تصریح کرد: بعد از این باز هم 600 مرکز علمی کاربردی در کشور وجود خواهد داشت که اگر هر کدام هزار دانشجو بگیرند در مجموع 600 هزار دانشجو داریم‌ که ظرفیت خوبی است.

امید با تاکید بر اینکه  براساس این مصوبه الزاما متوقف شدن این مراکز نیامده است، بیان داشت: اولویت این مراکز واگذاری آن‌ها است و آن‌ها تا آخر سال تحصیلی 97_98 وقت واگذاری دارند اما برای ما تا پایان خرداد وقت است که برای واگذاری و یا توقف تصمیم بگیریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ابراز داشت: در این راستا ما به وزرا اعلام کردیم که نقشی در واگذاری‌ها نداریم اما آن‌ها باید از ما اجازه بگیرند و صلاحیت گروهی که می‌خواهد مرکزی را بگیرد تایید می‌کنیم و در این راستا اجازه هیچ سواستفاده‌ای را نخواهیم داد.

وی با اشاره به موضوع ادغام دو دانشگاه، علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای افزود: هیچگاه موضوع ادغام دو دانشگاه مطرح نبوده است بلکه بحث شده که 2 دانشگاه در کنار هم قرار گیرند؛ در این دوره نیز موضوع تجمیع مدیریتی دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای در دستور کار نیست و هر دانشگاه فعالیت مستقل دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی به آمادگی این دانشگاه در راستای آموزش سربازان وظیفه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم که آموزش‌های مهارتی را برای سربازان وظیفه در پادگان‌ها انجام دهیم و امیدواریم در سال جاری 100 هزار سرباز وظیفه را تحت آموزش‌های مهارتی قرار دهیم.

وی عنوان کرد: برای دانش‌آموختگانی که در راستای حرفه خود به دنبال کارآفرینی باشند تسهیلاتی با سود 2 درصد داده می‌شود که این تسهیلات برای شروع کار تا 50 میلیون تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها